Triumph Posted June 19 Share Posted June 19 Uiteindelijk toch maar overgegaan tot de aankoop van een PX-blokje voor de MotoVespa. Het betreft een 150 blokje uitgerust met een DR177 en een 24/24 carburator. Omdat de meegeleverde uitlaat niet de juiste bleek te zijn heb ik voorlopig de originele uitlaat van mijn Spaanse Vespa gemonteerd, Het blokje draait maar ik krijg het maar niet afgesteld, het start koud of warm met één kick maar het draait hoog in toeren en heeft steeds een héél klein beetje choke nodig om niet stil te vallen. van zodra de choke de laatste millimeter wordt ingeduwd valt de motor stil. Met de mengsproeier twee toeren uit te draaien en de gasschuif volledig dicht valt het nog mee en reageert de motor goed op gas geven maar zoals gezegd moet de choke een millimeter openstaan of ze valt stil. Is het de combinatie van de sproeiers en de uitlaat die dit gedrag met zich meebrengt? Hierbij de foto's van de schuif en sproeiers: Link to comment
Niels_1977 Posted June 19 Share Posted June 19 (edited) Je stationair sproeier is iig verbogen, zou evt voor complicaties kunnen zorgen. (schijnt vaker voor te komen bij de spaco 24/24 carburateurs) Originele uitlaat van je spaanse Vespa?? Dat gaat in combi met de dr177 zowiezo niet werken. (eerder sip road voor px150 blok oid) Edited June 19 by Niels_1977 Link to comment
Triumph Posted June 19 Author Share Posted June 19 In mijn achterhoofd hield ik rekening met de stelling van Frederik9111 maar het feit dat de motor héél gemakkelijk start, koud én warm deed me twijfelen aan dat idee, (hoewel ik Frederik zijn kennis steeds bewonder en niet naast me neerleg). Wanneer ik de gasschuif bekijk is deze steeds heel nat van de benzine waardoor ik dacht dat de sproeiers te groot zijn voor de setup met de Spaanse uitlaat. Daartegenover denk ik dan weer dat het verhoogt toerental eerder te maken heeft met valse lucht zoals Frederik zegt of komt het gewoon doordat er teveel benzine wordt geleverd Zijn de sproeiers die er nu insteken logisch voor een 177 met een 24/24 carbu? grts, J Link to comment
nero Posted June 19 Share Posted June 19 Teveel benzine gaat het toerental niet omhoog jagen, integendeel. Groetjes, nero. Link to comment
Bowyer Posted June 19 Share Posted June 19 3 uur geleden, Niels_1977 zei: Je stationair sproeier is iig verbogen, zou evt voor complicaties kunnen zorgen. (schijnt vaker voor te komen bij de spaco 24/24 carburateurs) Originele uitlaat van je spaanse Vespa?? Dat gaat in combi met de dr177 zowiezo niet werken. (eerder sip road voor px150 blok oid) Het lijkt mij dat dat de main jet is van de hoofdsproeier. Jammer dat er niet te zien is hoe groot de daadwerkelijke hoofdsproeier is. Maar ik sluit mij aan bij de mening van Frederik, valse lucht. Of heel misschien een veel te arm mengsel? Link to comment
Triumph Posted June 20 Author Share Posted June 20 Hoogstwaarschijnlijk zal het wel valse lucht zijn gezien ik met geen mogelijkheid het toerental echt mooi op ralenti krijg. Het is een tweedehands blokje en dan is het natuurlijk altijd gissen wat de staat is. Grts, J Link to comment
Niels_1977 Posted June 21 Share Posted June 21 On 6/19/2022 at 11:50 PM, Bowyer said: Het lijkt mij dat dat de main jet is van de hoofdsproeier. Jammer dat er niet te zien is hoe groot de daadwerkelijke hoofdsproeier is. Maar ik sluit mij aan bij de mening van Frederik, valse lucht. Of heel misschien een veel te arm mengsel? Ik bedoel de stationair sproeier, zie het gaatje het dichtst bij schroefdraad. (of de foto werkt vertekenend) Maar heb dit vaker gezien bij spaco carburateurs, zelfs nieuw gekocht bij SCK was dit al het geval, assemblage foutje denk ik. En dan gaat de motor nooit mooi stationair lopen. Link to comment
Bowyer Posted June 23 Share Posted June 23 ja je hebt gelijk het is de nevensproeier, ik vergis mij dacht dat het drie delen waren. Typisch geval van veel te hard aangedraaid. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now