Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mortselse verkeersperikelen/dom geweest


wannes

Aanbevolen berichten

Ben dus dom geweest, ik was al een testrit met een moto gaan doen en volledig verkocht, voor mij was het een besliste zaak (vespa weg en moto kopen). Daarna toevallig op de vespa website gekomen en gezien hoe de gt125 , GT200 en gts250 er nu weer uit zag. Nu weet ik het niet meer :), echt wel farm schoner machientjes, kunnen ze bij Vespa ni ne keer iets lelijker maken, dan moet ne mens ni zo twijfelen :).

Maar nu mijn vraag: De voornaamste reden waarom ik de pk50xl wegdoe is dat ik sneller op het werk wil zijn. Ik moet steeds van Berlaar naar Antwerpen rijden en verlies veel tijd op de ring rond Lier en op de Antwerpsesteenweg waar je in principe 90 en 70 mag rijden terwijl ik 45 lig te knorren. Het enigste voordeel dat ik uit mijn 50cc haal is dat ik op het fietspad voort kan als het file is in Mortsel (altijd dus).

Zijn er mensen die regelmatig ook via Mortsel passeren met een 125 200 of 250? Mijn ervaring is dat als er een camionette of vrachtwagen rijdt je gewoon niet voorbij kan tenzij je tussen de hekken van de tram en die camion gaat rijden maar dat vind ik echt pokkegevaarlijk.

Link naar reactie

Ik ben van Mortsel, en rij (niet stilstaan) dagelijks door de file op de antwerpsestraat. Als het kan rij ik tussen wagens - afrastering en anders stukje op fietspad. Altijd goed opletten da de blauwfrakken niet onderweg zijn voor hun frieten. Ma derdoor geraak ik altijd.

Link naar reactie

Ik zal niet zeggen dat ik daar dagelijks passeer maar toch meer dan genoeg. Heb met mijn gts zelden problemen om erdoor te geraken. Ik rijd ook regelmatig heen en weer naar mijn schoonfamilie in Herentals langs Lier en Nijlen (toch vlakbij Berlaar) en op een gts is dat een fluitje van een cent om mee te kunnen met het verkeer!

Link naar reactie

Ik sluit mij volledig aan bij de twee voorgaande reacties. Er door geraken doe je altijd.

Maar om eerlijk te zijn is het daar toch vaak (spits_uur) heel nipt en verlies je er meestal toch ook veel tijd mee.

Al is het wel zo dat een vespa naar alle waarschijnlijkheid de leukste/snelste manier is om in de spits op je bestemming te geraken.

Link naar reactie

Wannes, ik heb jaren met een scooter gereden (125cc) en NOOIT vast gezeten in een file. Met een beetje creativiteit (zoals de heren hierboven) kom je er altijd wel door. Ik heb 2 jaar geleden een motor gekocht (bmw f650gs) en daar zat ik elke dag mee vast in de file. Een motor is een lomp gewicht en draait bijlange niet zo kort als een vespa. Daarenboven, als je met een moto over het voetpad of fietspad rijdt, dan zijn de mensen heel boos. Mijn raad : ga voor een vespascooter. Je gaat er véél meer plezier van hebben en véél sneller op je bestemming geraken. Mijn motor staat stil in mijn garage en ik denk dat ik hem ga weg doen, want ik kies elke dag opnieuw voor mijn vespa. Als je de huidige technologie bekijkt van de GT of GTS, dan zie ik geen enkel nadeel meer aan zo'n motorvespa. Probeer een testrit te versieren met een GTS, dan ben je onmiddellijk verkocht aan zo'n ding. Succes !

Link naar reactie

Rij elke dag door mortsel, en idd. vrachtwagens zijn moeilijk eigenlijk bijna ni te passeren, maar echt veel tijd verlies ik daar niet door.

Enne ik kom nooit op't fietspad tenzij me mijne fiets, vertrek in Lint om 08.30u en sta aan de groenplaats om 09.00u.

Dus voor de Mortselse verkeerssituatie zou ik het ni laten.

En wat zijn de opties. Trein, Bus ? Wachten wachten wachten

R...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...