Ga naar inhoud
Vespaforum.be

montage onderstandaard gs 150 - iemand tips of foto van zijn vespa?


Cedec

Aanbevolen berichten

Ik heb de onderstandaard gemonteerd onder mijn Vespa 150GS van '57 en alles staat wankel.

Vermoedelijk heb ik iets verkeerd gedaan maar ik zie niet in wat.

Iemand een foto van zijn Vespa hoe dit gemonteerd is?

 

Schermafbeelding 2022-06-09 om 15.28.17.png

Schermafbeelding 2022-06-09 om 15.28.01.png

Link naar reactie

GS heeft een kippenpootje.  heb je al eens gekeken of hij wel recht staat?  Moet je regelmatig eens bijtrekken.

Link naar reactie
38 minuten geleden, N!Ce zei:

GS heeft een kippenpootje.  heb je al eens gekeken of hij wel recht staat?  Moet je regelmatig eens bijtrekken.

 

IMG_8539.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Controleer eens of de aanslag van de halve maantjes (op de standaard gelast) links en rechts perfect gelijktijdig tegen de beugels raken. 1 mm verschil is al voldoende om de vespa te laten wiebelen.

Meet ook de lengte van beide verticale buizen na. Aan motorzijde kan de poot extra gesleten zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Dank voor de tips. Dit weekend heb ik alles eraf gehaald en ben ik opnieuw gestart. Pootjes zijn gelijk na meting, Na wat bijtrekken is het al iets beter en ik vermoed dat er inderdaad iets te veel speling zit op de "halve maantjes". ik probeer dit nog gelijk te krijgen! 

Link naar reactie

Misschien heb je dit zelf al gecontroleerd maar hangt je blok er recht onder? Op een eerdere foto lijkt dat ze over rechts hangt en daarbij staan ook de foto’s van het blok, heb je de silentblocks goed en symetrisch gemonteerd alsook de schokbreker rubbers. Het lijkt op 1 van de foto’s ook dat het silentrubber nog iets verder de ophanging in kan worden getrokken.

Kan je je GS als deze op de standaard staat wel naar links forceren zodat zowel de linker als rechterpoot de grond raakt of komt de rechterpoot dan los van de grond?

Zeker nu je de standaard hebt gemeten en deze gelijke lengte heeft zou je bijna denken dat je GS over rechts wordt getrokken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...