Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lak herstellen/bewaren


Barte

Aanbevolen berichten

Hi 

Na aankoop van een nieuwe (oude) PX twijfel ik wat te doen met de lak. Op de vespa zijn een aantal roestplekken, dewelke ik eerst wilde bijwerken. Nu na wat overpeinzen acht ik de kans klein dat dit netjes bij te werken valt, en feitelijk hoeft dat ook niet echt. Graag wil ik het bestaande roest stoppen en de rest van de lak beschermen tegen doorroesten. Ik weet dat hiervoor Owatrol een mogelijke optie is, nu heb ik hier geen ervaring mee. Kan hierin iemand adviseren hoe dit correct te gebruiken (voorbehandeling; aantal lagen, verplicht afwerken met lak, jaarlijks herhalen?) 

Voor het voorspatbord wil ik eventueel wel de verf bijwerken, omdat daar toch behoorlijk wat roest zit; of eventueel spatbord vervangen. Nu voor de kleur twijfel ik tussen Antracite Metallizato of Grigio Titanico. Is er iemand die dit zo op zicht kan zeggen?

Onderstaand wat foto's: 

 px1.thumb.jpg.d5e71321f057d7136659f6bdc746cd62.jpgPX2.thumb.jpg.228ad1f760f4c70f13a70cdff62393d7.jpgPX3.thumb.jpg.020fcc3ad55f6d7a9e2cc38d3616bc41.jpg

 

Alvast bedankt voor het advies! 

Bart

Link naar reactie

Moest het de mijne zijn? Beetje inpappen met roestomvormer onderaan en verder schonekes van het patina afblijven. :) 

  • Like 1
Link naar reactie

Merci voor het snelle antwoord Frederik! Als ik de beschrijving lees en de video kijk zie ik dat alle roest er heel netjes afkomt; nu wat kan je daarna dan best als beschermlaag op het blanke metaal zetten? 

 

Link naar reactie

Ahja, na een roestoplossing behandeling ligt het maagdelijke staal volledig bloot en dien je die opnieuw te beschermen met lak (of vernis om het patina te bewaren?). 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...