Ga naar inhoud
Vespaforum.be

versnelling issue


VespaR

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zojuist bleef bij mijn Vespa R de versnelling in de 3 steken echter het schakelmechanisme (aan het stuur) reageert niet meer.
Ik kan deze gewoon ronddraaien😐 Koppeling (hendel) pakt wel normaal op (grijpt aan) maar het schakelmechanisme lijkt defect te zijn. Je kunt er zo rondjes mee draaien…🥲

Iemand enig idee en zo ja hoe kan ik dit oplossen?

bedankt! Peter 

Link naar reactie

Of de clips die de schakelbuis in het stuur op z’n plaats houdt losgekomen (achter het voorlicht).

Link naar reactie

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het een Vespa 50 R smallframe betreft. De gear selector zonder onderaan de motor.

De lock pin durft idd af en toe wel es loskomen.

Modern Vespa : Vespa Small Frame 4 speed transmission ?

Link naar reactie
Op 5/6/2022 om 10:55, Frederik9111 zei:

Of de clips die de schakelbuis in het stuur op z’n plaats houdt losgekomen (achter het voorlicht).

Ahum…

Aan de eerste foto te zien is de buis bewerkt met een slijptol. Ik zou maar al uitkijken naar een nieuwe schakelbuis.

Link naar reactie
2 uur geleden, Bowie zei:

Nee nee geen slijptol was gescheurd waardoor de koppelings kabel klem kwam te zitten ,op zijn plaats gedrukt en gelast ,

Allez jong?! 😲

Link naar reactie

Hi: zojuist de gear selector bekeken en lamp eraf gehaald. Conclusie: versnelling kabel in stuur (pinnetje) is eruit geschoten.

Ik meen die van de eerste versnelling. Nu krijg ik dit pinnetje / kabel lastig terug in het haakje. 

Hebben jullie een tip wat te doen? Hij steekt nu vast in de eerste versnelling. Moet ik bij de gear selector beide kabels loshalen zodat ik speling op de kabel krijg bij het stuur om ‘m vervolgens weer vast te zetten? 

Zijn er pitfalls? Moet ik versnelling om 1 zetten (op het stuur), pinnetje inhaken bij het stuur en dan bij gear selector kabels weer vastmaken? Of zit hier een bepaalde volgorde in? 

Alvast bedankt!

Peter 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...