Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa pk schiet uit 3e versnelling


Koosbaar

Aanbevolen berichten

Vespa fanaten,

Na revisie schiet de vespa uit zijn 3e versnelling bij hoge toeren, heb de kabels losser gezet en meerdere malen opnieuw afgesteld. Ook de koppelings kabel losser gezet maar helaas geen verbetering.

Als ik lichte druk zet op mij  schakelhandvat richting mijn 4e versnelling dan blijft hij er wel in.

Iemand hier ooit hetzelfde probleem gehad? En een oplossing?

Bij voorbaat dank!

20220510_211734.jpg

20220513_141932.jpg

20220312_151449.jpg

Link naar reactie

Mooie scoot! Zonder knippers en met S zadel staat leuk! Nu nog even vloerrails monteren. 

Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn P200E en daarbij bleek het de primair te zijn die verrot was. Een vakman die hier ook op het forum zit heeft toen mijn gehele blok maar gereviseerd nu het toch open lag. 

Link naar reactie

Zeker dat je het juiste schakelkruis gestoken heb bij de revisie? Bestaan in 50 en 51mm varianten.

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties heren,

@pdvd thanks, is van mijn zoon en zoeken eigen "puntige" vloerrails zoals bij een oldie maar nog niet gevonden helaas!

@Frederik9111

Kan zijn dat hij gewisseld is met een ander blok, maar zou hij dan niet in alle versnellingen moeten doorschieten?

Link naar reactie

Oh ja meermaals dit gehad , je kan verschillende dingen nakijken 

Zoals gezegd eerder , juiste kruisje ? Is het kruis zowiezo vernieuwd ? 

Tandwielen op de juiste manier erin ? 

Lijnt het kruisje mooi samen met de corresponderende tandwielen als je door de versnellingen gaat ? Je kan dit shimmen tot het wel uitkomt. 

Veertje en balletjes ook vervangen ? 

Gr

Link naar reactie
15 uur geleden, Koosbaar zei:

@Frederik9111

Kan zijn dat hij gewisseld is met een ander blok, maar zou hij dan niet in alle versnellingen moeten doorschieten?

Een oud kruis uit een ander blok gestoken? Niet gemeten?
Allebei foute keuzes. :)

Hoeft niet per se door uit alle versnellingen te schieten? 3 en 4 zijn de meest gevoelige.

Link naar reactie

Puntige vloerrais? Misschien de gewone kopen en andere eindpunten er op zetten ipv de standaard kunstof varianten? 

Link naar reactie

 

@Adrian @Frederik9111

tandwielen zitten naar mijn weten goed. Paar keer na gekeken. Ik had 2 uitgaande assen liggen met naar mijn inzien geen versleten kruisen maar kan zijn dat ik die dus gewisseld hebt. Wat moet ik precies meten? Breedte kruis of lengte?

Bvd!

 

Link naar reactie

Als je zeker bent dat het een pk versnellingsbak is heb je de 50,02 mm lengte nodig . 

De 51 mm zijn voor de v range bakken. 

Als je de veer met balletjes nog  niet hebt vervangen> zeker doen ! 

aangepast door Adrian
Link naar reactie

Om geheel exact te zijn bestaan de kruisjes in 2 hoogtes (50,2 en 51mm) én met scherpe of afgeronde hoeken.  

51mm exemplaren vind je meestal in de oudere smallframetypes.  

schakelkruis vespa V50 PK Primavera

Link naar reactie

Nogmaals bedankt voor de info! Ik ga het blokje eerdaags maar uit elkaar halen, even eerst zorgen dat ik een pakking klaar heb liggen! Ik heb 2 vespa PK blokjes open gehaald maar ik ga even youtuben hoe je het balletje en de veer vernieuwdt👌😁

Link naar reactie

De truc met het oude kruis minus één beentje gebruik ik ook. Superhandig.

Link naar reactie

Heren,

blok vandaag uit en in elkaar gezet,  heb waarschijnlijk toch de 3e versnelling alles staat weer in elkaar. rijdt en schakelt weer als nieuw!!

Bedankt voor de tijd en moeite om te reageren👍👍👍

20220610_093431.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...