stefan vna Geplaatst: 18 mei 2022 Delen Geplaatst: 18 mei 2022 Ik verkoop mijn oldtimer vespa. Ik heb deze een 3 tal jaar geleden volledig origineel gerestaureerd. Het is een VNA 2 uit jaar 1958. Het is een 125 model ingeschreven met een belgische nummerplaat. Hij rijdt perfect en start zonder enig probleem. Ik doe hem weg daar ik de laatste 2 jaar niet meer met de vespa gereden heb en hij verdient om op de baan te zijn vraagprijs 5000€ of een degelijk bod 2 Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 (aangepast) Deze overgekocht En een regel rechte ramp Optisch mooi, maar motorisch echt prutswerk Als je er niets van kent beter afblijven dan en geen mensen in het zak zetten 10 juli 2022 aangepast door dannyfiche Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Opzich is de oliekeerring op de laatste foto eenvoudig te vervangen. Of is dat niet het euvel? Is dit een curry scooter of italiaans? Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 (aangepast) 4 minuten geleden, Niels_1977 zei: Opzich is de oliekeerring op de laatste foto eenvoudig te vervangen. Of is dat niet het euvel? Is dit een curry scooter of italiaans? Is Italiaans, hij is nu binnen bij shara in diegem, blok moet nu nog helemaal open en dan hopen dat er niet te veel aan verprutst is 10 juli 2022 aangepast door dannyfiche Link naar reactie
Gio Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Heb vroeger ook met een vna blokje rond gereden. Ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn . Maar ja, bij welke vespa gaat het niet mis . Enige ergernis bij mij was het dat ze te traag zijn . Bedoel ik niet de snelheid, daar zitten ze rond de 75km/u. Het valt wel mee . En zeker met die trommels remmen. Koppel is best niet goed. En een andere cilinder voor beter koppel bestaat niet. Heb besloten om een px blokje onder te steken. Met veel koppel ! Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 3 minuten geleden, Gio zei: Heb vroeger ook met een vna blokje rond gereden. Ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn . Maar ja, bij welke vespa gaat het niet mis . Enige ergernis bij mij was het dat ze te traag zijn . Bedoel ik niet de snelheid, daar zitten ze rond de 75km/u. Het valt wel mee . En zeker met die trommels remmen. Koppel is best niet goed. En een andere cilinder voor beter koppel bestaat niet. Heb besloten om een px blokje onder te steken. Met veel koppel ! Maar deze heb ik gekocht met een garantie van 100% in orde Heb er ondertussen nog geen meter mee gereden Voel mij dik bedrogen Mijn geloof in de mens word steeds minder 2 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 Er zijn helaas van die mensen, maar gelukkig is niet iedereen zo . Maar kan de koper ook niets aan doen misschien . Ken hem niet ! ! Kies geen partij. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 1 uur geleden, dannyfiche zei: blok moet nu nog helemaal open en dan hopen dat er niet te veel aan verprutst is Waarom moet het blok open? Op basis van een druppel olie? Dat hebben mijn Vespa’s soms ook, dat hoort een beetje bij de oude dames…die lekken soms 😉. In de advertentie staat dat er de laatste 2 jaar niet mee is gereden. Controleer gewoon de keerring achter en vervang deze voor een keerring van goede kwaliteit.. Check ook de carterbouten en de bouten van het koppelingsdeksel, misschien staan deze niet goed op moment en huilt de olie een beetje langs de pakking. Misschien zit er teveel olie in en spuugt hij het door de ontluchting? Een druppel olie is niet meteen een kat in de zak of heb jij meer ellende aangetroffen? 2 Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 2 minuten geleden, Pilaf zei: Waarom moet het blok open? Op basis van een druppel olie? Dat hebben mijn Vespa’s soms ook, dat hoort een beetje bij de oude dames…die lekken soms 😉. In de advertentie staat dat er de laatste 2 jaar niet mee is gereden. Controleer gewoon de keerring achter en vervang deze voor een keerring van goede kwaliteit.. Check ook de carterbouten en de bouten van het koppelingsdeksel, misschien staan deze niet goed op moment en huilt de olie een beetje langs de pakking. Misschien zit er teveel olie in en spuugt hij het door de ontluchting? Een druppel olie is niet meteen een kat in de zak of heb jij meer ellende aangetroffen? Hij is nu binnen bij een expert in Vespa's Zit speling op de as Had er ook de verkeerd olie in gedaan Komt wel allemaal goed, maar heb er 4900€ voor betaald en de garantie gekregen dat hij 100%was,maar dat is helemaal niet zo Voor deze prijs ga ik er van uit dat je wel een zuiver vespa koopt he Is gedaan door iemand die geen verstand heeft van motoren is nu gebleken Maar zal alles wel laten fixen en er dan maar van genieten he😉 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 2 uren geleden, dannyfiche zei: Zit speling op de as Dat is waardeloos om te horen. Hoop wel dat het radiale speling is want axiale speling hebben ze vaak en dat verdwijnt als je de remtrommel op moment zet. Heb je de verkoper hiervan op aangesproken want als er echt technische problemen zijn is het wel netjes om je een beetje in de kosten te gemoed te komen, althans dat zou wel zo sjiek zijn. 2 1 Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 10 juli 2022 Delen Geplaatst: 10 juli 2022 (aangepast) 31 minuten geleden, Pilaf zei: Dat is waardeloos om te horen. Hoop wel dat het radiale speling is want axiale speling hebben ze vaak en dat verdwijnt als je de remtrommel op moment zet. Heb je de verkoper hiervan op aangesproken want als er echt technische problemen zijn is het wel netjes om je een beetje in de kosten te gemoed te komen, althans dat zou wel zo sjiek zijn. De verkoper kan ik niet bereiken, neemt gewoon de telefoon niet op, maar ja het is nu zo Als hij nu klaar is kan ik er met volle teugen van gaan genieten en zo weet ik ook dat alles goed in elkaar zit Bedankt voor jullie reacties 10 juli 2022 aangepast door dannyfiche Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 Zelf leren hoe je een blok moet reviseren en repareren, wil je een oude Vespa hebben, dan zul je moeten leren sleutelen! Doe je dit niet dan blijf je betalen voor reparaties, aan een oude Vespa valt altijd wel iets te repareren. Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 11 juli 2022 Delen Geplaatst: 11 juli 2022 2 uren geleden, Niels_1977 zei: Zelf leren hoe je een blok moet reviseren en repareren, wil je een oude Vespa hebben, dan zul je moeten leren sleutelen! Doe je dit niet dan blijf je betalen voor reparaties, aan een oude Vespa valt altijd wel iets te repareren. Ik heb in het verleden al genoeg gerestoreerd hoor Maar heb geen plaats en tijd meer om te sleutelen deze xjr ben ik nog mee bezig Vespa wou ik gewoon gerestoreerd kopen, maar zal het wel zelf maken Ik rij ook nog met een zundapp bella Ik weet wel wat oude motoren inhoud en Maar bedankt voor je reactie Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Ik begrijp het, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment genoeg projecten hebt, in Belgie en Nederland zijn een heel aantal goede restauratie adressen te vinden, maar die doen dit niet voor een appel en ei. (voordeel is dan wel dat je garantie hebt) Of je moet het geluk hebben dat iemand hier op het forum de revisie voor je wil doen. Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 12 juli 2022 Delen Geplaatst: 12 juli 2022 Is al geregeld 😉👍 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 juli 2022 Delen Geplaatst: 16 juli 2022 gezien de foto's kwam deze ook van een gerenommeerd bedrijf. Heb je ze benaderd dan hadden ze het zeker op kunnen lossen. Nu is er enkel zever en krijgen de monteurs daar geen kans, als je zelf repareert en restaureert zoals bij je Xjr heb je hier ook weleens te maken mee gehad. Niet netjes m.i. 2 Link naar reactie
Linn Geplaatst: 27 juli 2022 Delen Geplaatst: 27 juli 2022 Komt deze Vespa van deklassiekevespafabriek.nl ? Link naar reactie
Vespamette Geplaatst: 27 juli 2022 Delen Geplaatst: 27 juli 2022 (aangepast) Deze heeft daar te koop gestaan in consignatie denk ik, plots stond deze ook in belgie te koop voor een lagere prijs door de eigenaar, ... 27 juli 2022 aangepast door Vespamette Link naar reactie
Tommie Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Als ik me niet vergis, is die rode ss180 van dezelfde eigenaar... Link naar reactie
dannyfiche Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Op 16/7/2022 om 09:20, Daan zei: gezien de foto's kwam deze ook van een gerenommeerd bedrijf. Heb je ze benaderd dan hadden ze het zeker op kunnen lossen. Nu is er enkel zever en krijgen de monteurs daar geen kans, als je zelf repareert en restaureert zoals bij je Xjr heb je hier ook weleens te maken mee gehad. Niet netjes m.i. Beste, als ik van bepaalde zaken geen verstand heb laat ik dat doen en ik zal zeker geen moto verkopen waarvan ik weet dat hij niet 100%is,en dat was hier wel het geval Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 28 juli 2022 Delen Geplaatst: 28 juli 2022 Uit interesse Wat is er nu eigenlijk mis ? En bij de testrit was alles wel ok ? Gr Link naar reactie
Tobe Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 En volgens mij kan je hier het verslag vinden van de restauratie van deze Vespa: Link naar reactie
xanax Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 de rode SS180 is voor alle duidelijkheid niet van dezelfde eigenaar!!! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 september 2022 Delen Geplaatst: 23 september 2022 Zo! Da's duidelijk! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 25 september 2022 Delen Geplaatst: 25 september 2022 Wat een prutser dan, via een gerenommeerd bedrijf verkopen. Om zijn eigen falen te maskeren. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen