Jump to content

vespa vna2 1958 te koop


Recommended Posts

Ik verkoop mijn oldtimer vespa.

Ik heb deze een 3 tal jaar geleden volledig origineel gerestaureerd.  Het is een VNA 2 uit jaar 1958.  Het is een 125 model ingeschreven met een belgische nummerplaat.
Hij rijdt perfect en start zonder enig probleem.

Ik doe hem weg daar ik de laatste 2 jaar niet meer met de vespa gereden heb en hij verdient om op de baan te zijn

vraagprijs 5000€  of een degelijk bod

vespa 2.jpg

vespa 4.jpg

vespa 8.jpg

vespa 9.jpg

vespa1.jpg

vespa3.jpg

vespa5.jpg

vespa6.jpg

vespa7.jpg

vespa8.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

IMG-20220709-WA0000.thumb.jpg.27c055c381013a569d16816b225aac83.jpgIMG-20220709-WA0001.thumb.jpg.1cab034126c7f28273173c7664c22d59.jpgDeze overgekocht

En een regel rechte ramp

Optisch mooi, maar motorisch echt prutswerk

Als je er niets van kent beter afblijven dan en geen mensen in het zak zetten

 

Edited by dannyfiche
Link to comment
4 minuten geleden, Niels_1977 zei:

Opzich is de oliekeerring op de laatste foto eenvoudig te vervangen.

Of is dat niet het euvel?

 

Is dit een curry scooter of italiaans?

Is Italiaans, hij is nu binnen bij shara in diegem, blok moet nu nog helemaal open en dan hopen dat er niet te veel aan verprutst is

 

 

Edited by dannyfiche
Link to comment

Heb vroeger ook met een vna blokje rond gereden.  Ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn . Maar ja, bij welke vespa gaat het niet mis .

 

Enige ergernis bij mij was het dat ze te traag zijn . Bedoel ik niet de snelheid,  daar zitten ze rond de 75km/u. Het valt wel mee . En zeker met die trommels remmen.  

 

Koppel is best niet goed. 

En een andere cilinder voor beter koppel bestaat niet. 

Heb besloten om een px blokje onder te steken.  Met veel koppel !

 

 

 

Link to comment
3 minuten geleden, Gio zei:

Heb vroeger ook met een vna blokje rond gereden.  Ik moet zeggen dat ze eigenlijk niet zo slecht zijn . Maar ja, bij welke vespa gaat het niet mis .

 

Enige ergernis bij mij was het dat ze te traag zijn . Bedoel ik niet de snelheid,  daar zitten ze rond de 75km/u. Het valt wel mee . En zeker met die trommels remmen.  

 

Koppel is best niet goed. 

En een andere cilinder voor beter koppel bestaat niet. 

Heb besloten om een px blokje onder te steken.  Met veel koppel !

 

 

 

Maar deze heb ik gekocht met een garantie van 100% in orde

Heb er ondertussen nog geen meter mee gereden

Voel mij dik bedrogen 

Mijn geloof in de mens word steeds minder

  • Sad 2
Link to comment

Er zijn helaas van die mensen,  maar gelukkig is niet iedereen zo .

Maar kan de koper ook niets aan doen misschien . Ken hem niet ! !

Kies geen partij. 

 

 

 

Link to comment
1 uur geleden, dannyfiche zei:

blok moet nu nog helemaal open en dan hopen dat er niet te veel aan verprutst is

Waarom moet het blok open? Op basis van een druppel olie? Dat hebben mijn Vespa’s soms ook, dat hoort een beetje bij de oude dames…die lekken soms 😉.

In de advertentie staat dat er de laatste 2 jaar niet mee is gereden. Controleer gewoon de keerring achter en vervang deze voor een keerring van goede kwaliteit.. Check ook de carterbouten en de bouten van het koppelingsdeksel, misschien staan deze niet goed op moment en huilt de olie een beetje langs de pakking. Misschien zit er teveel olie in en spuugt hij het door de ontluchting? 

Een druppel olie is niet meteen een kat in de zak of heb jij meer ellende aangetroffen? 

  • Like 2
Link to comment
2 minuten geleden, Pilaf zei:

Waarom moet het blok open? Op basis van een druppel olie? Dat hebben mijn Vespa’s soms ook, dat hoort een beetje bij de oude dames…die lekken soms 😉.

In de advertentie staat dat er de laatste 2 jaar niet mee is gereden. Controleer gewoon de keerring achter en vervang deze voor een keerring van goede kwaliteit.. Check ook de carterbouten en de bouten van het koppelingsdeksel, misschien staan deze niet goed op moment en huilt de olie een beetje langs de pakking. Misschien zit er teveel olie in en spuugt hij het door de ontluchting? 

Een druppel olie is niet meteen een kat in de zak of heb jij meer ellende aangetroffen? 

Hij is nu binnen bij een expert in Vespa's 

Zit speling op de as

Had er ook de verkeerd olie in gedaan

Komt wel allemaal goed, maar heb er 4900€ voor betaald en de garantie gekregen dat hij 100%was,maar dat is helemaal niet zo

Voor deze prijs ga ik er van uit dat je wel een zuiver vespa koopt he

Is gedaan door iemand die geen verstand heeft van motoren is nu gebleken

Maar zal alles wel laten fixen en er dan maar van genieten he😉

Link to comment
2 uren geleden, dannyfiche zei:

Zit speling op de as

Dat is waardeloos om te horen. Hoop wel dat het radiale speling is want axiale speling hebben ze vaak en dat verdwijnt als je de remtrommel op moment zet.

Heb je de verkoper hiervan op aangesproken want als er echt technische problemen zijn is het wel netjes om je een beetje in de kosten te gemoed te komen, althans dat zou wel zo sjiek zijn.

 

  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
31 minuten geleden, Pilaf zei:

Dat is waardeloos om te horen. Hoop wel dat het radiale speling is want axiale speling hebben ze vaak en dat verdwijnt als je de remtrommel op moment zet.

Heb je de verkoper hiervan op aangesproken want als er echt technische problemen zijn is het wel netjes om je een beetje in de kosten te gemoed te komen, althans dat zou wel zo sjiek zijn.

 

De verkoper kan ik niet bereiken, neemt gewoon de telefoon niet op, maar ja het is nu zo 

Als hij nu klaar is kan ik er met volle teugen van gaan genieten en zo weet ik ook dat alles goed in elkaar zit

Bedankt voor jullie reacties 

Edited by dannyfiche
Link to comment

Zelf leren hoe je een blok moet reviseren en repareren, wil je een oude Vespa hebben, dan zul je moeten leren sleutelen!

Doe je dit niet dan blijf je betalen voor reparaties, aan een oude Vespa valt altijd wel iets te repareren.

Link to comment
2 uren geleden, Niels_1977 zei:

Zelf leren hoe je een blok moet reviseren en repareren, wil je een oude Vespa hebben, dan zul je moeten leren sleutelen!

Doe je dit niet dan blijf je betalen voor reparaties, aan een oude Vespa valt altijd wel iets te repareren.

Ik heb in het verleden al genoeg gerestoreerd hoor 

Maar heb geen plaats en tijd meer om te sleutelen deze xjr ben ik nog mee bezig

Vespa wou ik gewoon gerestoreerd kopen, maar zal het wel zelf maken 

Ik rij ook nog met een zundapp bella 

Ik weet wel wat oude motoren inhoud en 

Maar bedankt voor je reactie 

IMG_20220702_135215.jpg

Link to comment

Ik begrijp het, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment genoeg projecten hebt, in Belgie en Nederland zijn een heel aantal goede restauratie adressen te vinden, maar die doen dit niet voor een appel en ei.

(voordeel is dan wel dat je garantie hebt)

 

Of je moet het geluk hebben dat iemand hier op het forum de revisie voor je wil doen.

 

 

Link to comment

gezien de foto's kwam deze ook van een gerenommeerd bedrijf. Heb je ze benaderd dan hadden ze het zeker op kunnen lossen. Nu is er enkel zever en krijgen de monteurs daar geen kans, als je zelf repareert en restaureert zoals bij je Xjr heb je hier ook weleens te maken mee gehad. Niet netjes m.i. 

  • Like 2
Link to comment
  • 2 weeks later...
Op 16/7/2022 om 09:20, Daan zei:

gezien de foto's kwam deze ook van een gerenommeerd bedrijf. Heb je ze benaderd dan hadden ze het zeker op kunnen lossen. Nu is er enkel zever en krijgen de monteurs daar geen kans, als je zelf repareert en restaureert zoals bij je Xjr heb je hier ook weleens te maken mee gehad. Niet netjes m.i. 

Beste, als ik van bepaalde zaken geen verstand heb laat ik dat doen en ik zal zeker geen moto verkopen waarvan ik weet dat hij niet 100%is,en dat was hier wel het geval

 

Link to comment
  • 1 month later...

Wat een prutser dan, via een gerenommeerd bedrijf verkopen. Om zijn eigen falen te maskeren. 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...