Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pk50 xl problemen uitvallen ontsteking


Fictorie

Aanbevolen berichten

Beste forumgangers, 

Sinds kort eigenaar van een PK50 XL, gekocht met een vastgelopen motortje. Small-end bleek versleten waardoor het naaldlagertje ge-explodeerd was en de zuiger vastgelopen is. 

Ik heb alles gedemonteerd, nieuwe krukas gemonteerd met nieuwe lagers en een 75cc DR gemonteerd. Gelijk de 1e keer aantrappen was starten en lopen, dus ik helemaal blij.

Ik heb trouwens ook nog moeten lassen aan het frame, bij het uitnemen van de tank zag ik een blok hout achterin zitten... bleek de montage voor de achterveer... Het hele stuk onder de tank vervangen. En een verstevigingsrib van de bodem gerepareerd.

Nu kreeg ik na een week rijden een vreemde storing, waar ik nog steeds niet uit ben. Stationair loopt hij goed, maar bij gas geven valt de ontsteking uit. Verdacht eerst de carburateur, maar is echt de ontsteking. Bij losnemen van de stekker naar de kabelboom is het probleem weg en loopt hij goed. Het volgende geprobeerd: kabelboom voor zoveel mogelijk gecontroleerd, vooral op de plekken waar ik gelast heb, contactslot losgenomen, spanningsregelaar afgekoppeld. Geen verschil en probleem blijft. Vervolgens de bobine met CDI vervangen: probleem bleef. De pick-up vervangen: nog steeds zelfde probleem. Nu kan het volgens mij in de ontstekingsspoelen zitten, of in de kabelboom.  

Wie heeft voor mij een tip hoe dit probleem verder aan te vliegen?

20220406_165604.jpg

20220406_164510.jpg

20220405_220309.jpg

20220419_162948.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...