real_italian Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Wie kan mij helpen… men achter en remlicht werkt niet van men rally 200? Waar kan ik het beste bij beginnen ? Link to comment
Pilaf Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Als eerste, welke type heb je? De variant met 2 lampjes of 1 gecombineerd licht/rem (accu) https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VSE1T.rally200e.htm Lampjes getest op een externe bron/accu? Zo ja, Klinkt als een slechte aarddraad omdat ze beide niet werken. Bij beide types heb je 2 draden voor de verlichting en 1 aarddraad. Je kan de contactjes van het licht eens schoonmaken en kijk meteen naar de aansluitingen van het achterlicht alsook de staat van de draad (isolatie/corrosie). Daarna met de multimeter aan de slag, eerst bij de verlichting kijken of er überhaupt stroom loopt. Eerst over de fitting controleren, daarna een ander massapunt gebruiken en nogmaals meten. Ook de ohmse waarde van de massa controleren (fitting naar frame). 1 Link to comment
real_italian Posted May 13, 2022 Author Share Posted May 13, 2022 30 minuten geleden, Pilaf zei: Als eerste, welke type heb je? De variant met 2 lampjes of 1 gecombineerd licht/rem (accu) https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VSE1T.rally200e.htm Lampjes getest op een externe bron/accu? Zo ja, Klinkt als een slechte aarddraad omdat ze beide niet werken. Bij beide types heb je 2 draden voor de verlichting en 1 aarddraad. Je kan de contactjes van het licht eens schoonmaken en kijk meteen naar de aansluitingen van het achterlicht alsook de staat van de draad (isolatie/corrosie). Daarna met de multimeter aan de slag, eerst bij de verlichting kijken of er überhaupt stroom loopt. Eerst over de fitting controleren, daarna een ander massapunt gebruiken en nogmaals meten. Ook de ohmse waarde van de massa controleren (fitting naar frame). Heb met 2 lampjes.. en sleutel.. Link to comment
Pilaf Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Kijk dan of er met draaiende motor (met een multimeter) stroom over de fitting van achter/remlicht staat. Controleer (op losse/gebroken/gecorrodeerde draden) ook je verdeelkast (waar draden van de stator worden aangesloten op de kabelboom). Werkt de rest van de verlichting wel goed? Zo nee dan kan het zijn dat je lichtspoel kapot is. 1 Link to comment
real_italian Posted May 13, 2022 Author Share Posted May 13, 2022 Alles werkt vanvoor en claxon inclusief schakelaar Link to comment
Pilaf Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 En werkt bij je voorlicht ook de kleine lamp (deze zit onder je normale voorlamp). Deze kleine lamp zit namelijk op dezelfde lichtspoel (blauw en gele draad) als je achter en remlicht aangesloten. Zover ik kan zien in het schema is de 2e lichtspoel (groene draad) voor de claxon en het normale voorlicht (dim/grootlicht). Werkt de kleine voorlamp ook niet dan richting de aarddraad en spoel zoeken. 1 Link to comment
real_italian Posted May 14, 2022 Author Share Posted May 14, 2022 7 uur geleden, Pilaf zei: En werkt bij je voorlicht ook de kleine lamp (deze zit onder je normale voorlamp). Deze kleine lamp zit namelijk op dezelfde lichtspoel (blauw en gele draad) als je achter en remlicht aangesloten. Zover ik kan zien in het schema is de 2e lichtspoel (groene draad) voor de claxon en het normale voorlicht (dim/grootlicht). Werkt de kleine voorlamp ook niet dan richting de aarddraad en spoel zoeken. Klopt die werkt ook niet.. denk ook richting aarding kijken… Link to comment
Pilaf Posted May 14, 2022 Share Posted May 14, 2022 En de spoel ook doormeten met een goede multimeter. Kan gewoon door de gele en de blauwe graad even los te halen in de verdeeldoos. Waarde van de lichtspoel moet rond de 250 Ohm liggen. Is deze correct dan de aardpunten bekijken en eventueel schoonmaken. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now