Ga naar inhoud
Vespaforum.be

carter te koop pk 50 xl2


laurentp

Aanbevolen berichten

Hallo,

Tijdens het terug monteren van mijn motorblok is de carterhelft gebarsten. 

Is er iemand die een carterhelft (kant vliegwiel) voor een pk 50 xl2 van 1990 te koop heeft liggen? 
Mag 2dehands zijn. Of is er iemand die weet of je dit kan lassen of op een of andere manier herstellen?

Groeten Laurent

Link naar reactie

Ik heb voor de duidelijkheid enkele foto's gemaakt van de barsten. Deze zitten aan de bovenkant van het carter. 

Iemand die ervaring hier mee heeft om zoiets te laten lassen. Is dat doenbaar? Zal nooit meer zelfde zijn, maar is dat stevig genoeg?

 

Dankjewel alvast voor advies

20220511_132015.jpg

20220511_132023.jpg

20220511_132031.jpg

20220511_132039.jpg

  • Verward 1
Link naar reactie

daar ben ik ook wel benieuwd naar, heeft zo te zien een flinke klap gemaakt...

Dat oog kan worden aangelast en dan opnieuw uitboren. De scheur is lastiger kan je deze makkelijk terugduwen of staat er spanning op?

Link naar reactie

Ik had beide carterhelften tegen elkaar gezet, maar was nog niet helemaal dicht en dan de vijzen aangedraaid. Achteraf pas geleerd dat het heel belangrijk is om eerst zonder spanning de 2 helften helemaal toe te duwen/tikken. En dan zonder spanning de bouten aan te draaien. #beginnersfout #te enthousiast en te snel willen werken 😕. De scheur kan ik mooi dicht duwen zonder te forceren. Ik vroeg mij af of een combinatie met zo 2 componenten metaal pasta in de scheur en dan een lasnaad binnen een buiten een goede combi zou zijn. Als iemand een lasser weet in harelbeke/kortrijk die dit zou kunnen fixen, dan is de vespa niet verloren. Wat een leuk project was, zit nu wel even in een ferme dip. 🙄

Link naar reactie

Ik heb al een paar keer zo een oog opgebouwd met toevoeg. Valt goed te doen. De scheur is andere koek, het aluminium aan de binnenkant is zo verzadigd met olie dat je smeltbad constant ligt te ploffen en kleine kratertjes maakt rondom van de oxides die verdampen.

Ik wil het wel eens proberen, alleen de eerste weken niet echt tijd voor.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...