Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 250 regels in frankrijk


Aanbevolen berichten

Op 8/5/2022 om 15:03, Eagledriver zei:

Ik wens deze zomer mijn Vespa 250 mee te nemen naar de Ardeche. Welke zijn de specifieke regels ? Lange broek, lange mouwen, handschoenen ? Pfff is wel heet dan.

Als ge in het zuiden 1 ding best kan aanhouden , zijn het wel handschoenen.  Zeker als je, na je eerste schuiver op de met grind bezaaide Ardechepaadjes, nog zonder hulp van anderen tegen een boompje wil plassen ;o)

Maar denk dat alles is toegelaten in FR.

 

N

  • Haha 2
Link naar reactie

Gewoon gezond verstand gebruiken. Trek gewoon een (beschermende) jeans aan en een jas die beschermend is, net zoals je thuis zou doen. Ik kan je wel wat foto's sturen van motorongelukken en hoe mensen open lagen doordat ze geen beschermende kleding droegen... Maar ik vermoed dat je jezelf dat ook wel kunt indenken. 

Echter ook ik maak me er wel eens schuldig aan voor een paar kilometer niet alles aan te trekken... maar ga je een serieuze toer maken... gewoon goed gekleed gaan. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ben ooit met mijn vespa 300 cc van Lac de Verdon terug naar de camperplaats gereden (500 m bergop) en moest van de lokale politie een helm én handschoenen dragen. Verder had ik mijn zwembroek en teenslippers aan 😉 (niet veilig maar wel 100% wettelijk)

  • Haha 1
Link naar reactie
22 minuten geleden, ePit zei:

Verder had ik mijn zwembroek en teenslippers aan 😉

Waarschijnlijk zagen de Franse flikken direkt dat je een "zwembroek en teensletsen" droeg met "staal & kevlar" versterkt 😜🤣

vespa calendario44545454547.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...