Ga naar inhoud
Vespaforum.be

beginnersfout


Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ben de (nu niet meer zo trotse) eigenaar van een Vespa 150 Super.

Bij het 'showen' begon iedereen deze Vespa af te kraken en nu begrijp ik waarom.

Het blijkt om een 'curryvespa' te gaan. Ik moet toegeven, ik heb hem in een impulsieve bui gekocht gewoon omdat ik hem mooi vond.

Ik heb hem volledig laten nakijken en blijkbaar zit er een LML blok onder en toegegeven, hij rijdt fantastisch. Alle elektronica werd nagekeken, tank werd er volledig uitgehaald en alles werd volledig nagekeken. Frame blijkt toch goed te zijn.

Maar dankzij het 'afkraken' en opzoeken van de curryvespa-verhalen ben ik volledig gedemotiveerd en ben er bang van geworden om er mee te rijden.

Graag wat advies. Is het nuttig om deze Vespa terug vanaf nul her op te bouwen, te verkopen of gewoon er mee verder te rijden ?

Alvast bedankt voor jullie advies !spacer.pngspacer.png

Link naar reactie

Als die goed rijdt , goed start en nagekeken is op serieuze gebreken ( aaneengelaste platen en of manke onderdelen ) En gij zijt er kontent mee...ni me inzitten zou ik zeggen.

Vooral de cruciale onderdelen checken , ophanging , remmen , wielbouten , verlichting ...balhoofd van het stuur  etc..

Hopelijk nog veel genot van uw vespa

Link naar reactie

Een Vespa uit Azie is theoretisch net zo zo goed als een vespa uit Italie, het verschil is vaak het leven wat die vespa hebben geleefd voordat ze hier aankomen.

30 tot 40 jaar gediend als werkpaar en zwaar afgeragd, daarna snel en goedkoop opgekalefaterd en shiny op de markt gevracht.

 

Als deze gewoon solide is en alles werkt naar behoren dan gewoon toeren! Ik zou wel nieuwe covers voor je zadel en buddyseat regelen 🤪

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...