steve-o Posted May 7 Share Posted May 7 Dag iedereen, Ik ben nieuw op dit forum en ben de (nu niet meer zo trotse) eigenaar van een Vespa 150 Super. Bij het 'showen' begon iedereen deze Vespa af te kraken en nu begrijp ik waarom. Het blijkt om een 'curryvespa' te gaan. Ik moet toegeven, ik heb hem in een impulsieve bui gekocht gewoon omdat ik hem mooi vond. Ik heb hem volledig laten nakijken en blijkbaar zit er een LML blok onder en toegegeven, hij rijdt fantastisch. Alle elektronica werd nagekeken, tank werd er volledig uitgehaald en alles werd volledig nagekeken. Frame blijkt toch goed te zijn. Maar dankzij het 'afkraken' en opzoeken van de curryvespa-verhalen ben ik volledig gedemotiveerd en ben er bang van geworden om er mee te rijden. Graag wat advies. Is het nuttig om deze Vespa terug vanaf nul her op te bouwen, te verkopen of gewoon er mee verder te rijden ? Alvast bedankt voor jullie advies ! Quote Link to comment
propliner Posted May 12 Share Posted May 12 Als die goed rijdt , goed start en nagekeken is op serieuze gebreken ( aaneengelaste platen en of manke onderdelen ) En gij zijt er kontent mee...ni me inzitten zou ik zeggen. Vooral de cruciale onderdelen checken , ophanging , remmen , wielbouten , verlichting ...balhoofd van het stuur etc.. Hopelijk nog veel genot van uw vespa Quote Link to comment
nero Posted May 12 Share Posted May 12 Als er een LML-blokje ondersteekt ben je al een eind weg. Op het eerste gezicht valt het plamuursel ook mee. Ik zou zeggen: "rijden en genieten". Groetjes, nero. Quote Link to comment
Sjoerdo Posted May 12 Share Posted May 12 Een Vespa uit Azie is theoretisch net zo zo goed als een vespa uit Italie, het verschil is vaak het leven wat die vespa hebben geleefd voordat ze hier aankomen. 30 tot 40 jaar gediend als werkpaar en zwaar afgeragd, daarna snel en goedkoop opgekalefaterd en shiny op de markt gevracht. Als deze gewoon solide is en alles werkt naar behoren dan gewoon toeren! Ik zou wel nieuwe covers voor je zadel en buddyseat regelen 🤪 1 Quote Link to comment
Niels_1977 Posted May 13 Share Posted May 13 Hou voor de zekerheid eens overal een magneet tegen het frame, plakt de magneet overal goed; dan is er weinig bondo/plamuur gebruikt. Quote Link to comment
Barte Posted May 16 Share Posted May 16 Hi Steve-O, welkom! Als hij veilig is en goed rijdt; vooral van genieten! Mogen we eventueel weten hoeveel U ervoor betaald heeft? Quote Link to comment
Davon Posted May 16 Share Posted May 16 Ik wist niet dat Steve-O ook fan was van Vespa's XD Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.