Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppelingskabel montage


drs

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

Ik heb een nieuwe koppelingskabel gemonteerd op mijn Vespa PK50, maar het lukt mij niet om deze aan te spannen. De kabelschoen gaat tot aan dat houdertje dat met 1 moer vastgezet wordt aan het frame. Wanneer ik de kabel opspan en de koppelingshendel indruk, dan verschuift het hele houdertje naar links (rode pijl) zodat er geen spanning meer op de kabel zit en de koppelingsveer niet ingedrukt kan worden.

Is dit een kwestie van die schroef nog harder aan te draaien of doe ik iets anders verkeerd? 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

image.thumb.png.a76981c79c10ab6c3cda1e322b395e1b.png

 

Link naar reactie

Bedankt Nero! 

Voor de duidelijkheid; je bedoelt dat de houder iets hoger gemonteerd moet worden zodat de bovenkant ervan geblokkeerd wordt door het carter? (blauwe cirkel op foto). Ik denk niet dat dit mogelijk is, helaas. 

Indien ik het verkeerde model zou hebben, waar kan ik het juiste model aankopen (SIP?). Het blok is van een Vespa PK50 XL. 

Bedankt voor de hulp.

image.png.768721538b6cf047374c1f03744418c9.png

 

Link naar reactie

De beugel die je hebt is vermoedelijk niet de juiste... Deze kan draaien omdat deze met maar 1 bout vast zit. Hieronder een foto van de beugel op de Primavera van mijn vriendin (zelfde type smallframe blokje alleen met 130 cc)... en ja dit was voor ik de boel schoongemaakt had. 

BZLJ9cl.jpg

8kFUras.jpg

Link naar reactie

Voor Primavera en 50s enz is het idd met 2 gaten, voor PK zou het met 1 gat zijn, ben je zeker dat hij niet andersom moet staan. 

Schermafbeelding 2022-05-06 om 09.25.53.png

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Op 5/5/2022 om 16:28, drs zei:

Beste forumleden, 

Ik heb een nieuwe koppelingskabel gemonteerd op mijn Vespa PK50, maar het lukt mij niet om deze aan te spannen. De kabelschoen gaat tot aan dat houdertje dat met 1 moer vastgezet wordt aan het frame. Wanneer ik de kabel opspan en de koppelingshendel indruk, dan verschuift het hele houdertje naar links (rode pijl) zodat er geen spanning meer op de kabel zit en de koppelingsveer niet ingedrukt kan worden.

Is dit een kwestie van die schroef nog harder aan te draaien of doe ik iets anders verkeerd? 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

image.thumb.png.a76981c79c10ab6c3cda1e322b395e1b.png

 

Uw houdertje zit langs de verkeerde kant.

Moet aan de kant van het wiel zitten waar het dan in een uitsparing valt.

  • Like 1
Link naar reactie

Misschien niet echt duidelijk op de foto, maar het houdertje zit langs de kant van het wiel (achterkant op foto). De voorkant lukt zeker niet omdat de kickstart dan is de weg zit. Ik begin nu ook te denken dat ik het verkeerde houdertje heb. De vlakke kant lijkt nergens tegen te kunnen slaan, ongeacht hoe ik het monteer; 

image.thumb.png.4f9b518ed99e6b1f640f994d9e2c35a0.png image.thumb.png.da2437ad52b11d983b48b0f42c0dc382.png

 

 

aangepast door drs
Link naar reactie

Da's een aangepast pré-PK beugeltje. Best gewoon weggooien en een correct in de plaats installeren aan de kant van het vliegwiel. Zie de post van Wilby hierboven. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...