Ga naar inhoud
Vespaforum.be

polini road kit 130 cc op vespa pk125 1984


Vespa114

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw op het forum. Heb sinds een tijdje een vespa pk125 in opbouw (1984).  Ik bestelde op sip de polini road kit 130 cc. Inclusief nieuwe originele carbu (shbc 19.19e dacht ik ) .  Nu ben ik zelf technieker en ook ervaring met motoren. De vespa is toch weer net iets anders.  Carter is aangepast voor spoelpoorten. Schakelkruis vernieuwd met lagers, koppeling, en alles van de kit geïnstalleerd:  Cilinder + kop, spruitstuk, primaire overbrenging, carbu, en race filter polini. Bij de carbu/kit zaten 2 sproeiers 92 en 95 in een zakje. En een 73 of 78 was gemonteerd in de standaard carbu.  De polini race filter is een kunststof behuizing met 2 doorboorde gaten voor lucht. Zonder filterelement, weliswaar. Is dit te vertrouwen? De originele filter met insert metalen filter gemonteerd en de vespa pruttelt en op ralenti valt hij dood. De racefilter heeft een smal klemstuk voor klemming op carbu , maar hier is geen ruimte voor de ronde metalen filter. Aan het uiteinde zijn enkel dichte voorgemaakte openingen,  en 2 ervan zijn open. Zo gemonteerd met sproeier 95 loopt hij wel gretig en snel. Voor de gaten hebben we een stukje schuimfilter geplakt en dan verzuipt hij terug.   Is het te doen met de open filter te rijden met panty over? Of toch sproeiers stuk kleiner en dan ms toch met originele filter of filterschuim over de filter (minder lucht). Donderdag mail naar sip gestuurd, geen antwoord. Ik zit een beetje met het feit dat er een open race filter van polini bijzit en de bijgeleverde sproeiers 92 en 95. Kan iemand me raad geven? Verder is hij klaar om te rijden. Beetje wrang gevoel nu.  Alvast bedankt!  En als ik raad kan geven later, graag 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Je frame doet eigenlijk al dienst als airbox. Vandaar de rubber balg rond het spruitstuk, om vuil buiten te houden.

Door de vorm van het filter moeten vaste deeltjes in vreemde bochten aangezogen worden om tot in de venturi te raken.

Het aanzuigen van een 19.19 valt goed mee dus een open filter er in is ok.

Link naar reactie

Die plastieke Polini Racefilter springen gegarandeerd los van de kunststoffen vatting. Die vatting zelf is ook niet betrouwbaar. Al enkele keren vastgesteld dat de vattingen voor de vijsjes kapot trillen of de vijsjes lossen. Zonder luchtfilter draai je sowieso een ferm stuk armer. Ik gebruik ze daarom niet meer en steek nu standaard Malossi of Pinasco filtertjes.

image.png.b1a4e23ef3837a59cb5bbbd00f52ffb3.png

 

 

Link naar reactie
23 uur geleden, Frederik9111 zei:

Die plastieke Polini Racefilter springen gegarandeerd los van de kunststoffen vatting. Die vatting zelf is ook niet betrouwbaar. Al enkele keren vastgesteld dat de vattingen voor de vijsjes kapot trillen of de vijsjes lossen. Zonder luchtfilter draai je sowieso een ferm stuk armer. Ik gebruik ze daarom niet meer en steek nu standaard Malossi of Pinasco filtertjes.

image.png.b1a4e23ef3837a59cb5bbbd00f52ffb3.png

 

 

+1, die polini filters zijn een rottigheid. Die ring scheurt ook dikwijls voor ze deftig tegen de carbu is gespannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...