Ga naar inhoud
Vespaforum.be

valt stil


Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

Ik wacht momenteel op goedkeuring om lid te mogen worden van het forum, maar zou alvast een vraagje willen lanceren, waarbij ik hoop te kunnen rekenen op ervaring van anderen die dit misschien al meegemaakt hebben.

Ik heb een Vespa 50S van 1984. 2takt, 4 versnellingen. Rijdt geweldig.

Vorige zaterdag viel hij stil tijdens het rijden. Heb nog een paar keer kunnen starten en wat verder kunnen rijden.

Ik had snel door dat hij wel benzine krijgt, maar de bougie geeft geen vonk meer, althans niet als hij stilvalt.

Bougiekabel gecontroleerd, bobine vervangen, enz.

Heel eigenaardig is: soms geeft de bougie wel vonk, en dan start hij ook meteen. Dan draait hij bv. een paar minuten, lichten werken, claxon werkt. Enige wat opvalt is wel dat het stoplicht blijft branden, en dat had hij zaterdag ook toen hij stilviel, en ervoor niet. Kan dit een kortsluiting zijn, of waar moet ik het gaan zoeken?

Heb ook al geprobeerd met alle kabels los te maken (behalve de rode dan). Maar ik heb nog niet kunnen achterhalen, wanneer/waarom hij soms wel vonk geeft, en dan plots weer niet.

Misschien rotor losmaken? Stator controleren?

Dank alvast als er iemand reageert, en beste groeten,

Renaat Roosen

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Trek aan de ophanging van de motor eens even de kabelboom naar het frame uit ipv kabel per kabel. Heb je dan nog problemen?

Zo neen; groene kabel doormeten op continuïteit met het frame. Deze is van ijzer en durft oxideren/ verduren en vals contact maken. Aangezien de killswitch een kortsluitcontact is; ziedaar het stilvallen.

Zo ja; Sputtert ze tijdens het rijden?is je pickup mee vervangen met de rest?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...