Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wide frame - starten met remmenreiniger


Ronin

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Na de revalidatie van mijn fiets-ongeval ben ik stilaan terug stapjes aan het zetten in de Vespa wereld. 
Ik heb mijn Struzzo blok VL3 volledig gereviseerd en ge-upgrade met de BGM-kit incl krukas.

Ik heb 2 problemen: 
1. Ik krijg de motor heel moeilijk aan de gang. Enkel met gebruik van remmenreiniger lukt het. En dan valt hij nog steeds uit. Ik moet dit 4 a 5 keer doen alvorens hij aanblijft. Eenmaal een beetje warm start hij wel van de eerste kick. 

2. Als hij echt warm is en ik laat de motor in zijn vrij staan loopt het toerental fel op. Dit is enkel als hij goed warm is. Ik krijg hem wel nog steeds uit met de knop dus misschien enkel wat met stationair schroef spelen? Persoonlijk denk ik dat het met de HD/ND te maken heeft?   

BGM tuning Kit
Pinasco FlyTech (27 graden)
Polini CP23
HD: 96
ND: 34
Naald op 2 
Schieber is 40

Iemand zin om even mee te filosoferen? Helpt het als ik een filmpje maak van het gedrag van de motor? 

Op Duitse forums spreken ze over: LKD 0,6 (Pinasco bracht 0,3) - Weet iemand wat ze daarmee bedoelen? 
Hij is nog in rodage dus ik kan nog niet veel maar ik had precies meer power verwacht van de kit.

Wederom bedankt!
Foto voor de sfeer

 IMG_6285.jpeg.217764253ec0fefcb9bcedb40155c177.jpeg

Link naar reactie

Kitjes zijn zelden p&p. Heb je al eens bekeken of de poorten volledig open gaan wanneer dit moet? 

Is het inlaatvlak niet beschadigd?  Heb je de juiste krukas of eentje voor een reedvalve? 

Mogelijk is een oliekeerring de oorzaak van het probleem.  Check het oliepeil en / of de keerring van het vliegwiel. 

Groetjes, nero. 

  • Like 2
Link naar reactie
10 hours ago, Ronin said:

Hallo, 

Na de revalidatie van mijn fiets-ongeval ben ik stilaan terug stapjes aan het zetten in de Vespa wereld. 
Ik heb mijn Struzzo blok VL3 volledig gereviseerd en ge-upgrade met de BGM-kit incl krukas.

Ik heb 2 problemen: 
1. Ik krijg de motor heel moeilijk aan de gang. Enkel met gebruik van remmenreiniger lukt het. En dan valt hij nog steeds uit. Ik moet dit 4 a 5 keer doen alvorens hij aanblijft. Eenmaal een beetje warm start hij wel van de eerste kick. 

2. Als hij echt warm is en ik laat de motor in zijn vrij staan loopt het toerental fel op. Dit is enkel als hij goed warm is. Ik krijg hem wel nog steeds uit met de knop dus misschien enkel wat met stationair schroef spelen? Persoonlijk denk ik dat het met de HD/ND te maken heeft?   

BGM tuning Kit
Pinasco FlyTech (27 graden)
Polini CP23
HD: 96
ND: 34
Naald op 2 
Schieber is 40

Iemand zin om even mee te filosoferen? Helpt het als ik een filmpje maak van het gedrag van de motor? 

Op Duitse forums spreken ze over: LKD 0,6 (Pinasco bracht 0,3) - Weet iemand wat ze daarmee bedoelen? 
Hij is nog in rodage dus ik kan nog niet veel maar ik had precies meer power verwacht van de kit.

Wederom bedankt!
Foto voor de sfeer

 IMG_6285.jpeg.217764253ec0fefcb9bcedb40155c177.jpeg

LKD; luftkorrektorduse;

 

https://www.vespaonline.de/forum/202749-si-vergaser-diskussion-der-einzelnen-bauteile/

  • Like 1
Link naar reactie

Zoals Frederick al vermelde. Kijk of de carburateur is afgestopt dmv de twee dopjes. Wideframe heeft geen intakevlak. En de oliekeerringen gaan hier ook minder invloed hebben zoals bij een largeframe. Persoonlijk denk ik dat je de carburateur eens helemaal moet nakijken. Als je die van bollag hebt besteld zit er een handleiding bij. 

  • Like 1
Link naar reactie

Hey, 

bedankt voor alle reacties! De 2 tsjoepkes zitten erop. Ik ben juist nog eens gaan kijken. 
Na een zalige babbel met Steven ben ik idd ook van mening dat ik weer met valse lucht zit ergens. Morgen de lek-test eens doen op de avondschool en hopelijk is het eenvoudig te vinden en op te lossen? Met een beetje geluk moet de blok er niet onderuit? 
 

Het starten met remmenreiniger hebben 2 vrienden ook aan de hand met identiek dezelfde configuratie. Ik ga er dus vanuit dat er toch iets fout zit in de config. Ik heb de boter bij Bollag zijn “config-blad” gehaald maar blijkbaar is het voor deze set er niet boenk op. Welke aanpassing probeer ik best als eerste? HD verhogen? 

Jammer dat het zo moeilijk is om de carburateur aan te passen. Je komt nergens goed aan. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...