Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa px zelfmenger afsluiten


Cloedtje

Aanbevolen berichten

je zou natuurlijk ook het lek kunnen verhelpen,

maar als je de mengsmering wil loskoppelen, kun je best de as eruit halen dat de mengsmering aandrijft. Dat doe je door de carburator te verwijderen, de mengsmering en het carburatorhuis los te maken. Vervolgens kun je de as er gewoon uit de motor trekken. Daarna alles weer vastzetten en klaar. 

Link naar reactie

het  olielek kan ook vanuit de onderkant van oliereservoir komen,daar waar het olieslangetje aangekoppelt zit.

Dit is een veel voorkomend probleem,vooral bij de laatste PX modellen.

Dit is makkelijk op te lossen door de benzinetank eruit de halen en een nieuwe dichting te steken.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 18/4/2022 om 20:10, josse zei:

je zou natuurlijk ook het lek kunnen verhelpen,

maar als je de mengsmering wil loskoppelen, kun je best de as eruit halen dat de mengsmering aandrijft. Dat doe je door de carburator te verwijderen, de mengsmering en het carburatorhuis los te maken. Vervolgens kun je de as er gewoon uit de motor trekken. Daarna alles weer vastzetten en klaar. 

Wat gebeurd er als je de as er niet uithaalt? 

Link naar reactie
23 minutes ago, SSimons160GS said:

Wat gebeurd er als je de as er niet uithaalt? 

dan blijft dat asje het mechanisme van de oliepomp aandrijven, zonder dat er olie gepompt wordt. Op een gegeven moment draait dat dan 'droog' en dat lijkt me geen goed plan. Bijkomend, en misschien wat vergezocht, dia as wordt aangedreven door tandwiel, rechtsreeks op krukas. Zonder as, minder weerstand = meer vermogen. Dat asje eruit halen is echt een werkje van niets hoor.

maar ik hoor ook graag de mening van de experten. 

Link naar reactie
On 4/18/2022 at 8:10 PM, josse said:

je zou natuurlijk ook het lek kunnen verhelpen,

maar als je de mengsmering wil loskoppelen, kun je best de as eruit halen dat de mengsmering aandrijft. Dat doe je door de carburator te verwijderen, de mengsmering en het carburatorhuis los te maken. Vervolgens kun je de as er gewoon uit de motor trekken. Daarna alles weer vastzetten en klaar. 

indien je dit doet kan de Carbu valse lucht aanzuigen door de aansluiting van de oliepomp indien deze niet mee afgesloten wordt.

Er is een kanaal gefreesd in het onderste montagevlak van de carbubehuizing dat naar de olieaanzuigpoort loopt onderaan de Carbu.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...