Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vl1m motor


swaggyphone

Aanbevolen berichten

Zal er eentje voor onderdelen worden vrees ik, vooral die 1e foto is een probleem, slijpschijf er effkes ingezet, vraag is waarom?

  • Bedankt 1
Link naar reactie

De schade is inderdaad behoorlijk.   Snap het ook niet goed.   De motor komt van m'n buurman.  Zijn vader had sinds de jaren '50 een faro basso waar deze motor blijkbaar ook heeft onder gehangen.   De kas hebben ze een vijftal jaar geleden naar het containerpark gebracht.  😪

Ik had de motor graag terug draaiend gekregen, al was het maar omdat de buurman het duidelijk moeilijk had om afstand te doen van het erfstuk.

Bedankt iedereen voor de reacties.

7 uur geleden, Sjoerdo zei:

oei, daar missen een flinke stukken, zal zeker je koeling en stabiliteit beïnvloeden... heb je de stukken nog? is het trouwens een 150cc?

20220412_100053.thumb.jpg.49ee986bb9390a7ed8eafab72d0c560a.jpg20220412_104342.thumb.jpg.1a6ba8ff480807dc0e022e1c7f14c46a.jpg20220410_195401.thumb.jpg.475c681d719a6fdab4bcbbf5b638415f.jpg

Link naar reactie

Voordat je wat dan ook maar besluit zou ik eerst het blok geheel demonteren en zien of de rest van de delen nog red baar/bruikbaar zijn.

Mocht dat niet zo zijn dan heeft het carter herstellen ook niet zo veel zin.

Trouwens die krukas op de achtergrond, die past niet.

  • Haha 1
Link naar reactie

Mmm ik zie het een beetje anders , dat stuk dat afgebroken is is enkel het stuk dat de lucht stuurt naar de cilinder en verwijderbaarheid van het eigenlijke Carter , dit door deze drie bouten in geel omcirkeld los te maken 

echter zou ik eerste wel de rest van de motor demonteren om te zien hoed de staat van de rest is voor je de extra kosten voor dit nieuwe stuk doet 

 

AB9DDE37-E352-487D-BB1F-E6D380B675C7.jpeg

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Aan de stand van de intake & ontluchtingsnpaddelstoel en de rechte slijsporen lijkt het alsof iemand met een slijptol een stuk van de grote carter (groen) heeft weggeslepen. De vliegwielschelp (rood) zit aan de andere kant.

De ingewanden passen prima in een nieuwe Pinasco Super Slave wideframe carter. ☝😬

54286595-D1F0-4D5F-9245-8DEC0DA9C517.jpeg

aangepast door Frederik9111
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...