ivo vervoort Geplaatst: 12 april 2022 Delen Geplaatst: 12 april 2022 Hallo, Ik heb een lx 4t van 2010, na het opladen van mijn lege batterij wil hij niet meer starten. Heb de hoofdzekering nagekeken en die is in orde,de benzine meter marcheert alsook de pinker lichtjes op het dashbord,nu heb ik gelezen in de manual dat er nog ergens zekeringen zitten, wie kan mij vertellen of dit juist is en waar deze zich dan bevinden. Dank bij voorbaat Groeten Ivo Link naar reactie
janvda Geplaatst: 12 april 2022 Delen Geplaatst: 12 april 2022 Ik weet niet of deze workshop manual de juiste is voor jouw model? LX50 4Valve Workshop Manual Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2022 Hi janvda, Ja heb daar de duitse versie van. Gr Ivo Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2022 24 minuten geleden, ivo vervoort zei: Hi janvda, Ja heb daar de duitse versie van. Gr Ivo Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 12 april 2022 Delen Geplaatst: 12 april 2022 Hoe oud is je accu? En is het nog de oude loodaccu? Je kan het niveau van het accuzuur even controleren en als deze te laag is bijvullen met gemineraliseerd water. Vaak is de accu dan gedaan en is vervangen het best. Had het laatst ook met mijn LX, brandstofmeter ok alsook de pinkers maar het blokje ging niet rond. Ritten voordat ze niet meer wilde starten stotterde de Vespa bij het zetten van de pinkers bij het stoplicht, had het kunnen weten dat de accu klaar was. Heb de accu vervangen voor een Nitro AGM Gel YB9-B accu en ze start weer goed. Bij de accu zit de hoofdzekering, die kan je eventueel ook nog controleren, maar je pinkers werken dus denk toch echt richting de accu. 1 Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2022 Hi pilaf, Mijn batterij is van verleden jaar en gesloten, maar de vraag was ook zitten er nog ergens zekeringen buiten de hoofdzekering aan de batterij. Gr Ivo Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 12 april 2022 Delen Geplaatst: 12 april 2022 Dan is het waarschijnlijk je startrelais, deze zit achter je claxon neus (bruin relais). Er zitten ook nog wat zekeringen achter de claxon neus (eentje op de CDI en eentje voor brandstofmeter/claxon/carb verwarming) Bij deze het schema, er vanuitgaande dat je een 4 klepper hebt. https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/LX50/LX50 4 Stroke 4 Valve/LX50 4Valve Wiring Diagram.pdf 1 Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2022 Pilaf, Bedankt voor de info, zal ik morgen eens controleren. Groeten Ivo Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 14 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2022 Heb alles aan de claxon nagezien en alles in orde. Gr Ivo Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 14 april 2022 Delen Geplaatst: 14 april 2022 Heb je het startrelais getest en hoor je deze klikken bij het indrukken van de startknop? Zo ja dan de startmotor controleren, zo nee de startknop controleren. Schema is duidelijk dus stap voor stap alles nalopen. Start de Vespa nog wel met de kickstart? 1 Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 14 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2022 Pilaf, Oke, met de kickstarter heb ik nog niet gebrobeerd.Denk dat het iets met een zekering of losse draad is,daar de motor rond draait ,en alles marcheert uitgezonderd lampjes van dashbord en verlichting koplamp. Gr Ivo 1 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 15 april 2022 Delen Geplaatst: 15 april 2022 Ik ben je even kwijt, loopt de motor nu of niet? Als de motor loopt en je verlichting niet werkt is het je lichtrelais die je even moet controleren, er zit geen zekering specifiek voor de verlichting. Het relais is No. 12 achter de neus. 1 Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 15 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2022 Pilow, De motor loopt nog niet, maar ga straks proberen met de kickstarter, elektrisch start hij niet maar de motor draait wel rond. Gr Ivo Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 15 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2022 Pilaf, Kickstarter geprobeerd, ook niks,motor slaagt niet aan. Gr Ivo Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 16 april 2022 Delen Geplaatst: 16 april 2022 Ga dan even terug naar de basis van vonk en benzine. Het komt er op neer dat je met de kickstart controleert of je vonk krijgt en dat de vacuumleiding in orde is en er benzine wordt aangezogen. Bij deze een uitleg: https://youtu.be/xmrLKC7lfEo Heb je een vonk en benzine dan is waarschijnlijk je CDI kapot, deze blokjes moeten gewoon kunnen starten met de kickstart (mits accu in orde en zekeringen niet gesprongen). 1 Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 16 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2022 Pilaf, Bedankt voor de info,heb het filmpje bekeken zen ga het in het weekend allemaal eens controleren. Goed paasweekend gewenst. Gr Ivo Link naar reactie
ivo vervoort Geplaatst: 16 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2022 Pilaf, Probleem opgelost, batterij was niet vol genoeg, met startkabels geprobeerd en direkt starte hij. Bedankt voor alle info en begelijding. Gr Ivo 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen