Ga naar inhoud
Vespaforum.be

even voorstellen!


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier op het forum, ik heb voor m'n 40e verjaardag een Vespa opknapper van m'n vrouw gekregen!
Het gaat om een Spaanse Vespa GS 150 van het bouwjaar '66.

Ik zou binnenkort graag starten met het rijklaar maken van m'n Vespa, maar ik weet nog niet helemaal welke richting ik uit moet.
Volledig opknappen, enkel motorisch & elektronisch weer in orde zetten, mogelijke kleur,... 

De motor wil ik vervangen door een modernere 150 cc, de originele motor hangt er nog onder, die ga ik opzij houden. (conversie van 6 naar 12V.)

Als jullie tips of adressen hebben voor zandstralen en / of oplassen, hoor ik het graag. 

Ik ben er in ieder geval heel blij mee, ik ben fan van de lijnen en design van dit type en sleutelen doe ik graag. En 't was op z'n minst een origineel cadeau! :)

 

Olivier158063259_Vespa3.thumb.jpg.c424555982e9685c2f3c808aba5f76bc.jpg977171606_Vespa2.thumb.jpg.ea13410b88a84424b9313492cc4a51a9.jpg1936537380_Vespa1.thumb.jpg.1069ff6434a66877cc9f7f7f4f4ea653.jpg

aangepast door Olivier_82
  • Like 8
Link naar reactie
On 3/30/2022 at 4:55 PM, Olivier_82 said:

Ik zou binnenkort graag starten met het rijklaar maken van m'n Vespa, maar ik weet nog niet helemaal welke richting ik uit moet.
Volledig opknappen, enkel motorisch & elektronisch weer in orde zetten, mogelijke kleur,... 

De motor wil ik vervangen door een modernere 150 cc, de originele motor hangt er nog onder, die ga ik opzij houden. (conversie van 6 naar 12V.)

977171606_Vespa2.thumb.jpg.ea13410b88a84424b9313492cc4a51a9.jpg

Ik zou haar gewoon zo laten, alles nalopen zoal remmen, banden, stuur, vering etc. alles wat gaar is vervangen repareren dan de carb schoonmaken wat verse peut erin en kijken of ze wil spinnen, dan weet je in ieder geval waar je motorisch staat en kun je alvast een stukje toeren :)

 

Link naar reactie

Hallo Sjoerdo,

 

bedankt voor je bericht! :)
Ja, dat lijkt me ook een tof idee, gewoon "dans son jus" laten, maar er wel voor zorgen dat ze motorisch en elektrisch tip top in orde is. 

Te gelikt en te clean vind ik iets minder tof. Ik zal er nog eens wat over moeten nadenken. 

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Leuk kado in elk geval. Ik heb zelf maar 1 Vespa 2takt 125cc hoewel ik ook graag sleutel rijd ik er ook erg graag mee. Gewoon om boodschappen of een toertje. Als ik veel van de winkel nodig heb rijd ik twee keer. Om maar te illustreren dat als ik jou was ik deze graag snel rijklaar zou willen hebben. Om de carrosserie wat bij te werken en te spuiten zijn er manieren genoeg om terwijl nog te kunnen rijden. 
Bedoel maar dat een mens eigenlijk minstens 2 Vespa’s nodig heeft. Eentje om mee te rijden en eentje om aan te sleutelen of als reserve.
Voorlopig tracht ik met 1 px125e toe te komen in mijn dagelijkse Vespa behoeften 😁

aangepast door Arnovt
  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...