Olivier_82 Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 (edited) Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op het forum, ik heb voor m'n 40e verjaardag een Vespa opknapper van m'n vrouw gekregen! Het gaat om een Spaanse Vespa GS 150 van het bouwjaar '66. Ik zou binnenkort graag starten met het rijklaar maken van m'n Vespa, maar ik weet nog niet helemaal welke richting ik uit moet. Volledig opknappen, enkel motorisch & elektronisch weer in orde zetten, mogelijke kleur,... De motor wil ik vervangen door een modernere 150 cc, de originele motor hangt er nog onder, die ga ik opzij houden. (conversie van 6 naar 12V.) Als jullie tips of adressen hebben voor zandstralen en / of oplassen, hoor ik het graag. Ik ben er in ieder geval heel blij mee, ik ben fan van de lijnen en design van dit type en sleutelen doe ik graag. En 't was op z'n minst een origineel cadeau! Olivier Edited March 30, 2022 by Olivier_82 8 Link to comment
Vespaciao Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 (edited) Welkom Olivier...mooi cadeau waar je wel even zoet mee zal zijn, kwestie oplap- en sleutelwerk...maar waar je nadien veel rijplezier aan zal beleven 😊 Edited March 30, 2022 by Vespaciao 2 Link to comment
Olivier_82 Posted March 31, 2022 Author Share Posted March 31, 2022 Bedankt Vespaciao! Het zal inderdaad wel wat werk worden, maar dat is niet erg. 1 Link to comment
Sjoerdo Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 On 3/30/2022 at 4:55 PM, Olivier_82 said: Ik zou binnenkort graag starten met het rijklaar maken van m'n Vespa, maar ik weet nog niet helemaal welke richting ik uit moet. Volledig opknappen, enkel motorisch & elektronisch weer in orde zetten, mogelijke kleur,... De motor wil ik vervangen door een modernere 150 cc, de originele motor hangt er nog onder, die ga ik opzij houden. (conversie van 6 naar 12V.) Ik zou haar gewoon zo laten, alles nalopen zoal remmen, banden, stuur, vering etc. alles wat gaar is vervangen repareren dan de carb schoonmaken wat verse peut erin en kijken of ze wil spinnen, dan weet je in ieder geval waar je motorisch staat en kun je alvast een stukje toeren Link to comment
Olivier_82 Posted April 1, 2022 Author Share Posted April 1, 2022 Hallo Sjoerdo, bedankt voor je bericht! Ja, dat lijkt me ook een tof idee, gewoon "dans son jus" laten, maar er wel voor zorgen dat ze motorisch en elektrisch tip top in orde is. Te gelikt en te clean vind ik iets minder tof. Ik zal er nog eens wat over moeten nadenken. Link to comment
Olivier_82 Posted November 22, 2022 Author Share Posted November 22, 2022 Kan iemand me een adres of referentie bezorgen waar ik een LML motor 125 cc kan laten nakijken / afstellen / eventueel kan laten opleuken naar een grotere cilinderinhoud? Thx Link to comment
Arnovt Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 (edited) Leuk kado in elk geval. Ik heb zelf maar 1 Vespa 2takt 125cc hoewel ik ook graag sleutel rijd ik er ook erg graag mee. Gewoon om boodschappen of een toertje. Als ik veel van de winkel nodig heb rijd ik twee keer. Om maar te illustreren dat als ik jou was ik deze graag snel rijklaar zou willen hebben. Om de carrosserie wat bij te werken en te spuiten zijn er manieren genoeg om terwijl nog te kunnen rijden. Bedoel maar dat een mens eigenlijk minstens 2 Vespa’s nodig heeft. Eentje om mee te rijden en eentje om aan te sleutelen of als reserve. Voorlopig tracht ik met 1 px125e toe te komen in mijn dagelijkse Vespa behoeften 😁 Edited November 24, 2022 by Arnovt 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now