Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px 200 (uit 2003) kaskade ombouw op vbb/gs160


Triple R

Aanbevolen berichten

Beste sleutelaars,

Ik wil mijn PX 200 Millennium (2003) mét batterij/accu (12v) “ombouwen” (de neus/kaskade dan) naar een VBB/GS160 neus met ronde claxon. Zijn er collega's die ervaring hebben met deze ombouw?

Via de website van Scooter Center heb ik een passende kaskade (made in Vietnam) gevonden, echter wordt mij niet duidelijk welke claxon (12v DC, meest handig denk ik?), én overige onderdelen die ik nodig heb (rubbers voor tussen claxon/kaskade (en beenschild?)? Schroeven? Etc.). Op diverse websites kom ik claxons tegen 12v (vaak AC! Voor gebruik zonder batterij). Enkele zijn DC, dan meteen ook duurder dan de vervangende kaskade. Prijzen rond de € 50,- / € 60,- Diameters en overige info ontbreekt op de sites. Terwijl 6v AC claxons rond een prijs van € 20,- liggen, ook verder geen info over diameter, etc... (Echter, denk ik niet bruikbaar, gezien 12v DC op mijn PX 200). Een mail aan Scooter Center kon helaas niet resulteren in het “passende” antwoord. ;-) Nu gaat het mij niet meteen om de prijs (kan het goedkoper dan € 50,-/€ 60,- mooi meegenomen!). Meer ergernis is onderdelen die je niet gebruiken kunt....

Hopelijk weet er hier iemand raad!

Alvast bedankt voor jullie reacties! ;-)

 

Groeten Roger

  • Verward 1
Link naar reactie
1 uur terug, Niels_1977 zei:

Oooow, niet doen!🤮

Gewoon je PX verkopen en een mooie oude scooter kopen waar je evt een px200 blok in zet.


100% just! ☝😲

Maar als je’t echt niet kan laten is dit het model dat je nodig hebt. 

Voor de kost van de kit + spuitwerk + de waarde van een PX200 disc heb je mits wat geduld een mooie echte oldie.

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie
13 uur geleden, Wilby zei:

125.thumb.jpg.8cd07d0e87f02a62e46653c49a746214.jpg

PX200 met kit van ScooterCenter. 

Ziet er sjiek uit.

 Wel een beetje jammer dat je er dan een schijf op zet en het kastje er niet afgehaald hebt. dit zijn beide dingen die op een oldie zeker niet thuis horen naar mijn idee.

Verder wel heel mooi gedaan.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...