Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ontsteking gs 150 met nagy compressie kop


BjornDJ

Aanbevolen berichten

Beste vespagisten,

Heeft er iemand ervaring met het afstellen van de ontsteking voor een GS150 met een Nagy compressie kop? Standaard spreekt men dat de voorontsteking op 27* moet staan nu vraag ik me af of dit met deze kop ook het geval is. Ik zit namelijk met volgend probleem. 
De GS start bij niet met de kick maar al lopend krijg ik hem onmiddellijk gestart. Heb nu al wat zitten spelen met de voorontsteking en deze op 26* gezet maar dit lost niets op. Ik geef misschien ook even mijn setup mee. 
- gs150 met nagy compressie kop en grandsport piston 

- hoofdsproeier 106

 

wie weet raad 🙏

bedankt

Bjorn

Link naar reactie

De hoofdsproeier zou een maatje te groot zijn, normaal 105. 

De stand van de naald zou op positie 2 (2de gleufje) moeten komen. 

Heb je een puntenontsteking of elektronisch? 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie
18 minutes ago, nero said:

De hoofdsproeier zou een maatje te groot zijn, normaal 105. 

De stand van de naald zou op positie 2 (2de gleufje) moeten komen. 

Heb je een puntenontsteking of elektronisch? 

Groetjes, nero. 

Hey Nero,

ik heb idd ook zitten spelen met de naald. misschien domme vraag, als ik me goed herinner zijn er 4 gleufjes moet ik van boven beginnen te tellen? Is ook moeilijk te zien in welk gleufje hij zit gezien je het niet rechtstreeks ziet. 
ik zit met een elektronische pinasco ontsteking. 
 

thx

B

Link naar reactie

Bij de mijne ( vespatronic) steekt de buitenzijde van de naald gelijk met de buitenzijde van de gasklep. Ik vermoed dat dit overeenkomt met de 2de gleuf.  :)

Probeer eens om nog wat minder voorontsteking te geven, normaal zal hij dan makkelijker moeten starten. 

De vespa eerst wat laten overhellen (richting kickstart)  helpt ook om te starten, zeker bij een warme motor. 

Groetjes, nero. 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
18 minutes ago, nero said:

Bij de mijne ( vespatronic) steekt de buitenzijde van de naald gelijk met de buitenzijde van de gasklep. Ik vermoed dat dit overeenkomt met de 2de gleuf.  :)

Probeer eens om nog wat minder voorontsteking te geven, normaal zal hij dan makkelijker moeten starten. 

De vespa eerst wat laten overhellen (richting kickstart)  helpt ook om te starten, zeker bij een warme motor. 

Groetjes, nero. 

 

Wel volgens mij is dit bij mij ook het geval dat de klep en de naald gelijk zitten aan de bovenkant. 
ik zal misschien eens naar 25* voorontsteking gaan of is dit al te weinig?

 

bedankt Nero!

Link naar reactie

Volgens de info die ik heb van Nagy moet de timing op 24° staan, bij mij is dat het geval, hoofdsproeier 106 en ralenti 48, start en loopt goed. 

  • Like 1
Link naar reactie
18 hours ago, nero said:

Kwaad kan het niet, mogelijk gaat de motor wel minder krachtig worden. 

Kan je eventueel een foto posten van de positie van de statorplate? 

Groetjes

DBCE31FD-B383-44C9-899B-E324BB4DDDDF.jpeg

F4F4A7CA-36F9-4477-9DE6-8E13890624DE.jpeg

402CB2C6-E7C3-4676-8F51-75044B852162.jpeg

Nu staat ze op 26*

Link naar reactie

Ik zou eens proberen om de markering bovenaan op de statorplate gelijk te laten komen met het midden van de vijs in de sleuf. 

Vespatronic en ook flytech ontstekingen zijn variabel, afhankelijk van het toerental past de timing zich aan. Natuurlijk moet je wel het juiste toerental op het aantal toeren instellen, anders werkt het niet. :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...