Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motor stopt ermee naar paar km rijden


roellie1606

Aanbevolen berichten

hoi allen ik heb nu al een jaar mijn gl 150 uit 1961 deze heb ik volledig gerestaureerd en al veel plezier van gehad 

heb heb helemaal origineel gelaten dwz geen elektronische ontsteking en ook 6 volt bediening incl accu 

nu heb ik naar het inrijden van het blok ( 2 tankjes met 4% olie ) en half gas de volgende problemen gehad 

het uitvallen van de motor na 20/30 min rijden na een afkoeltijd van ongeveer 20 min kon ik haar weer starten en verder rijden maar het probleem kwam snel weer terug

waarna ik de opwekspoel heb vervangen deze heb ik gekocht bij Avb classic scooter parts ( bij anton) zeer aardige mam met veel kennis

toen was het probleem weg maar nu een half jaar later is het probleem weer terug ook heb ik de condensator vervangen ( deze had ik ik Duitsland besteld voordat ik kennis had van Avb classic scooters) 

nu de vraag is er iemand waarvan ik evt een grondplaat kan kopen/lenen om uit te testen wat het kan zijn?

ik zal zo even een foto uploaden welke ik heb 

 

en natuurlijk zijn alle adviezen welkom ben een beetje ten einde raad 

 

vriendelijke groet roel verberkt 

Link naar reactie
Op 19/3/2022 om 19:18, roellie1606 zei:

Jep nieuwe bougie en hij vonkt 

Uitwendig vonkt zelfs de meest zwakke ontsteking.

Inwendig is dat niet gegarandeerd, 

In jouw geval denk ik aan de interne ontstekingsspoel of de bekabeling die opwarmt .

EN dit misschien wel in combinatie met een zwak magnetisch vliegwiel.

EN de wellicht hogere compressie die je cilinder nu heeft dan voor de resto , hoger compressie is meer luchtweerstand, de ontsteking moet  nu harder werken om tot een vonk te komen.

Als je kan check eens of hij na het stilvallen nog vonkt IN je cilinder . > Met een stroboscooplamp 

Of simpeler , steek nadat je bent stilgevallen eens een bougie met electroden afstand van 3mm ipv 6mm. Als je motor dan weer wel start moet je in de bovenstaande zaken gaan zoeken. Let wel de stroboscooplamp test is de zekerste.

 

gr

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...