roellie1606 Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 hoi allen ik heb nu al een jaar mijn gl 150 uit 1961 deze heb ik volledig gerestaureerd en al veel plezier van gehad heb heb helemaal origineel gelaten dwz geen elektronische ontsteking en ook 6 volt bediening incl accu nu heb ik naar het inrijden van het blok ( 2 tankjes met 4% olie ) en half gas de volgende problemen gehad het uitvallen van de motor na 20/30 min rijden na een afkoeltijd van ongeveer 20 min kon ik haar weer starten en verder rijden maar het probleem kwam snel weer terug waarna ik de opwekspoel heb vervangen deze heb ik gekocht bij Avb classic scooter parts ( bij anton) zeer aardige mam met veel kennis toen was het probleem weg maar nu een half jaar later is het probleem weer terug ook heb ik de condensator vervangen ( deze had ik ik Duitsland besteld voordat ik kennis had van Avb classic scooters) nu de vraag is er iemand waarvan ik evt een grondplaat kan kopen/lenen om uit te testen wat het kan zijn? ik zal zo even een foto uploaden welke ik heb en natuurlijk zijn alle adviezen welkom ben een beetje ten einde raad vriendelijke groet roel verberkt Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Ben je zeker dat het een elektronisch probleem is? Al eens de bougie eruit gedraaid om te zien of ze nog vonkt als je stilvalt? Groetjes, nero. Link naar reactie
roellie1606 Geplaatst: 19 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Jep nieuwe bougie en hij vonkt Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 maart 2022 Delen Geplaatst: 19 maart 2022 Ook als je stilvalt? Dan moet je misschien een andere oorzaak zoeken. Groetjes, nero. Link naar reactie
Coen van der Lee Geplaatst: 20 maart 2022 Delen Geplaatst: 20 maart 2022 Bij mijn misa 1961 was het de ontluchting van de tank. Na een kwartier stond ik ook stil. Met mijn gl-x heb ik het ook gehad, alleen dat wat de Bobine. Dit was een tip van Nero. Link naar reactie
roellie1606 Geplaatst: 23 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2022 Allen alvast bedankt voor de tips maar ik ben er helaas nog niet is er niet iemand die een grondplaat te koop/te leen heeft voor mijn gl ? Zodat ik dat kan uitproberen ? gr roel Link naar reactie
Coen van der Lee Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Die heb ik nog wel liggen van een gl misa. Mag je wel lenen. Link naar reactie
roellie1606 Geplaatst: 24 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Dat zou fijn zijn coen kunnen we even contacten ? Mijn tel nr is 0628760553 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 24 maart 2022 Delen Geplaatst: 24 maart 2022 Op 19/3/2022 om 19:18, roellie1606 zei: Jep nieuwe bougie en hij vonkt Uitwendig vonkt zelfs de meest zwakke ontsteking. Inwendig is dat niet gegarandeerd, In jouw geval denk ik aan de interne ontstekingsspoel of de bekabeling die opwarmt . EN dit misschien wel in combinatie met een zwak magnetisch vliegwiel. EN de wellicht hogere compressie die je cilinder nu heeft dan voor de resto , hoger compressie is meer luchtweerstand, de ontsteking moet nu harder werken om tot een vonk te komen. Als je kan check eens of hij na het stilvallen nog vonkt IN je cilinder . > Met een stroboscooplamp Of simpeler , steek nadat je bent stilgevallen eens een bougie met electroden afstand van 3mm ipv 6mm. Als je motor dan weer wel start moet je in de bovenstaande zaken gaan zoeken. Let wel de stroboscooplamp test is de zekerste. gr 2 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen