Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa v50n is begrensd


Piet Boon

Aanbevolen berichten

Beste Vespa liefhebbers,

Sinds een week beschik ik over een rode Vespa V50N uit 1966. Ik zit alleen met het probleem dat de oude eigenaresse de Vespa bij een zaak heeft laten begrenzen en loopt daardoor ook maar rond de 35. Iemand een idee hoe ik de Vespa kan ontgrenzen?

Groetjes Julius

Link naar reactie

Ik zet m'n geld op een rondel of ring met kleinere diameter of ter vervanging van de reguliere pakking (4) tussen uitlaatverdeelstuk (5) en uitlaat (21).

image.thumb.png.0d80df74a0a96242d1dd2593962bc0ed.png 

  • Like 2
Link naar reactie
Op 21/3/2022 om 01:12, Piet Boon zei:

Wat als het de slechte ontsteking is, maar ik er zonder iets aan doe een 75cc in combinatie met een 19.19 dellorto carburateur eronder gooi? Hoe zou de vespa gaan lopen aangezien hij nu in zijn 3e versnelling niet meer doortrekt.

Is dit een serieuze vraag? Dan sta je binnen dit en een paar weken stil, zonder vonk, met een 75cc en 19.19 carbu.

Ontsteking in orde zetten is de kost nu niet. 5 euro voor platines, 5euro voor de condensator en een 3 lengtes draad...

Een 19.19 is overkill op een 75cc. Al zeker op de dr variant. Je bent beter met een 16.16 (&bijpassende accesoires zoals spruitstuk en klem). En dan nog ga je enkel heel veel toeren maken en juist de 55 halen.

Ja, echt. Want je primair bepaalt je topsnelheid. Je cillinder dient enkel maar sterk genoeg te zijn om de verhouding te trekken. 

Bezint eer ge begint, of laat het doen.

Stuur een pm naar@Daan, die zit nog wel op een stukje rijden maar krijgt je scooter zo wel weer op de baan.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...