Ga naar inhoud
Vespaforum.be

v50n start wat moeilijker en stopt als hij regen ziet


Erikje

Aanbevolen berichten

Nog een issue;

Mijn V50n uit '68 vindt het sinds kort niet meer leuk om door de regen te rijden en start moeilijker.

Bij het starten is het net of hij telkens een paar 'slagen' over slaat, als hij eenmaal loopt blijft hij wel lopen, zet je hem uit met koude motor dan krijg je hem niet meer aan.

Rijden bij droog weer gaat top, als hij regen ziet is het meteen klaar tot hij weer wat opgedroogd is.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Alvast bedankt voor het meedenken :) 

Link naar reactie

ik kan me twee dingen bedenken als oorzaak:

1. hij wordt ergens nat, denk aan de bougie of water dat binnenkomt via het luchtfilter (kleine kans maar toch), check ook of het rubber in het vliegwiel raam goed afdicht anders kan er vocht bij de puntjes komen.

2. regen is koud en door de kou veranderd de mengverhouding beetje spelen met je carb settings minder lucht bijvoorbeeld, probeer een of hij beter rijdt in de regen als je choke geeft.

 

succes

Link naar reactie
3 uur geleden, Sjoerdo zei:

ik kan me twee dingen bedenken als oorzaak:

1. hij wordt ergens nat, denk aan de bougie of water dat binnenkomt via het luchtfilter (kleine kans maar toch), check ook of het rubber in het vliegwiel raam goed afdicht anders kan er vocht bij de puntjes komen.

2. regen is koud en door de kou veranderd de mengverhouding beetje spelen met je carb settings minder lucht bijvoorbeeld, probeer een of hij beter rijdt in de regen als je choke geeft.

 

succes

Sowieso wordt de boubine nat want die hangt bij het achterwiel… maja daar hangt ie bij m’n PK ook en die doet het gewoon. Ik kan er eens een nieuwe bougiedop op zetten

 

standaard stopt hij er nu mee als hij regen merkt, het is wel een Italiaan maar dit deed hij nooit. Evenals het wat moeizamer starten.

 

andere input is welkom 🤗 

Link naar reactie
2 hours ago, Erikje said:

Sowieso wordt de boubine nat want die hangt bij het achterwiel… maja daar hangt ie bij m’n PK ook en die doet het gewoon. Ik kan er eens een nieuwe bougiedop op zetten

 

standaard stopt hij er nu mee als hij regen merkt, het is wel een Italiaan maar dit deed hij nooit. Evenals het wat moeizamer starten.

 

andere input is welkom 🤗 

Bobine is ingekapseld die moet tegen wat water kunnen

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Op 10/3/2022 om 15:00, Erikje zei:

Nog een issue;

Mijn V50n uit '68 vindt het sinds kort niet meer leuk om door de regen te rijden en start moeilijker.

Bij het starten is het net of hij telkens een paar 'slagen' over slaat, als hij eenmaal loopt blijft hij wel lopen, zet je hem uit met koude motor dan krijg je hem niet meer aan.

Rijden bij droog weer gaat top, als hij regen ziet is het meteen klaar tot hij weer wat opgedroogd is.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Alvast bedankt voor het meedenken :) 

Je condensator of bobijn is aan vervanging toe, Erik.

 

Link naar reactie
Op 12/3/2022 om 16:31, Frissenappel zei:

Je condensator of bobijn is aan vervanging toe, Erik.

 

Ah oké, deze zijn beide een 1,5 je geleden vernieuwd waarbij de bobine voor een externe vervangen is. Zou daar het probleem kunnen zitten?

Op 10/3/2022 om 22:56, nero zei:

Bekijk anders eens of de bedrading in de junction box mooi vaneen ligt en de box zelf goed afgesloten is van opspattend water. 

Groetjes, nero. 

👍🏼 Ga ik nalopen

Link naar reactie

Nieuwe bobine, bougiekabel, bougiedop en bougie zijn binnen. Binnenkort de dame uit de stalling halen en dan ga ik ermee aan de slag. 
 

hopelijk lost dit het op, anders ga ik met de condensator aan de slag. 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...