Erikje Geplaatst: 10 maart 2022 Delen Geplaatst: 10 maart 2022 (aangepast) Goedemiddag all, Ik heb een PK50XL, recentelijk motorisch flink aangepakt door een mede-forumlid en het motortje loopt mooi, echter trekt hij matig op en is de topsnelheid 55 tot 60 met wind mee... De setup: - Polini Gietijzer 75cc - Dellorto 16-16 met 72 sproeier - polini reed valve - BGM Pro racing krukas - primair 18-67 - Proma banaan uitlaat Hij start wat moeizaam, heeft echt even nodig, met de nodige rook, om wakker te worden en trekt uiteindelijk redelijk en haalt de 55-60 km/h. Luchtschroef naar 1 hele slag, 1,5 slag, 2 slag of zelfs 4 slag open maakt nauwelijks iets uit Wat is de oorzaak dat hij zo sloom is? 10 maart 2022 aangepast door Erikje Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 10 maart 2022 Delen Geplaatst: 10 maart 2022 Op papier zou dit toch wel een 75kmph set up moeten zijn... timing verkeerd? probeer ook eens met de luchthoeveelheid vanuit je luchtfilter te spelen, kan zijn dat je te makkelijk teveel lucht trekt. ik rij op mijn v50 met 70cc en een 16/16 maar heb een paar gaatjes van het luchtfilter afgeplakt om hem echt goed te laten rijden. Link naar reactie
Erikje Geplaatst: 10 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2022 3 uur geleden, Sjoerdo zei: Op papier zou dit toch wel een 75kmph set up moeten zijn... timing verkeerd? probeer ook eens met de luchthoeveelheid vanuit je luchtfilter te spelen, kan zijn dat je te makkelijk teveel lucht trekt. ik rij op mijn v50 met 70cc en een 16/16 maar heb een paar gaatjes van het luchtfilter afgeplakt om hem echt goed te laten rijden. Dank voor je reactie! timing verkeerd kan maar die is op tijd gezet tijdens de opbouw… maar het kan. dat met het luchtfilter ga ik morgen eens proberen! ik denk dat ik het het beste samenvat dat hij ontzettend smoort…. Link naar reactie
Erikje Geplaatst: 11 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2022 17 uur geleden, Sjoerdo zei: Op papier zou dit toch wel een 75kmph set up moeten zijn... timing verkeerd? probeer ook eens met de luchthoeveelheid vanuit je luchtfilter te spelen, kan zijn dat je te makkelijk teveel lucht trekt. ik rij op mijn v50 met 70cc en een 16/16 maar heb een paar gaatjes van het luchtfilter afgeplakt om hem echt goed te laten rijden. Ik maak meters 😎 wat blijkt: hij vind het ontzettend leuk als ik het luchtfilter er af haal en de choke dan open zet. Dus gaatjes bijmaken in luchtfilter en grotere sproeier? Link naar reactie
Erikje Geplaatst: 11 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2022 (aangepast) 3 minuten geleden, Erikje zei: Ik maak meters 😎 wat blijkt: hij vind het ontzettend leuk als ik het luchtfilter er af haal en de choke dan open zet. Dus gaatjes bijmaken in luchtfilter en grotere sproeier? Nu zit er dit filter op met 4 gaten en verwijderbaarheid binnenelement 11 maart 2022 aangepast door Erikje Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 maart 2022 Delen Geplaatst: 11 maart 2022 Mogelijk heeft de carbu nog de originele 50cc setting. De sproeier(s) een paar maatjes hoger nemen kan zeker. Voor je de luchtfilter opening vergroot hem misschien eerst eens grondig reinigen. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 12 maart 2022 Delen Geplaatst: 12 maart 2022 Had je er na de revisie al mee gereden, Erik? Anders zou ik de bouten van het cillinderkopje nog eens kruiselings op moment zetten. Als ze daar compressie verliest verliest ze ook vermogen. Is niet onlogisch dat deze na een paar hitte cycli terug op moment moeten gezet worden. If not stuur me even een pm met een filmpje, misschien kan ik zo verderhelpen Link naar reactie
Erikje Geplaatst: 13 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2022 (aangepast) Op 12/3/2022 om 16:34, Frissenappel zei: Had je er na de revisie al mee gereden, Erik? Anders zou ik de bouten van het cillinderkopje nog eens kruiselings op moment zetten. Als ze daar compressie verliest verliest ze ook vermogen. Is niet onlogisch dat deze na een paar hitte cycli terug op moment moeten gezet worden. If not stuur me even een pm met een filmpje, misschien kan ik zo verderhelpen Heb ze aangedraaid, 1 van de 4 bouten ging een tikje strakker. Verder niets en geen vermogenswinst. Wat het vooral is is moeilijk op touren komen in de 4de Vitesse en niet hoger in touren verder gaan. Eerste 3 versnellingen gaan prima, dat is het gekke. Ik ga er een race-luchtfilter op zetten omdat geen luchtfilter ze het aller leukste blijft vinden… los van dat dat geen topsnelheidstoename oplevert trekt ze dan vlotter op. Of denk jij dat ik verkeerd denk @Frissenappelen is zowel sproeier 77(zit er nu in) als race luchtfilter te veel voor de setup? 13 maart 2022 aangepast door Erikje Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 14 maart 2022 Delen Geplaatst: 14 maart 2022 Als ze in hogere toeren wil verzuipen is je hoofdsproeier te groot. Kan je verhelpen door een grotere luchtfilter. Maar je kan evengoed je sproeier verkleinen en de oude houden Link naar reactie
Erikje Geplaatst: 20 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2022 Ondertussen de sproeier gewijzigd van 77 naar 70 en origineel luchtfilter met nieuw element gemonteerd. Daarop de carburateur afgesteld. Voor nu trekt ze vlot op in 1,2 en 3. In 4 uiteindelijk tot net boven de 60km/h. Houdt nergens meer in met luchtschroef op 3/4 slag open. Ik ga er gewoon lekker op rijden nu… het lijkt dat dit het maximale en mooist lopende is was met deze setup haalbaar is 👌🏻 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen