Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gts 125 met akra probleem


Olidoli

Aanbevolen berichten

Ik heb een gts 125 super '14 ZAPM45301 waar ik een akrapovic uitlaat op heb geïnstalleerd. Hij start perfect, maar bij vertrek; gas open, stottert ie en valt soms stil. Met de originele uitlaat had hij dat niet. Lamba sonde en uitlaatbocht zijn onaageroerd gebleven. 

Moet de ecu gereset worden? Batterij heb ik al 15min afgekoppeld maar verandert niets... 

Alvast bedankt voor tips en info

Link naar reactie

Heb je er eentje met of zonder optionele katalysator? En welke db killer is er geïnstalleerd? Denk dat je ecu je uitlaat niet “ziet” en denkt dat de originele er nog onder zit.

Probeer het volgende, nogmaals accu los voor 10-15min. Dan Vespa starten en 10 min stationair laten lopen, als het goed is hoor je in deze periode het toerental wisselen. Daarna moet het beter zijn en gaat je ecu de komende 50km nog het e.e.a. aanpassen. Hopelijk werkt het want deze pijpen zijn gewoon plug&play.

  • Like 1
Link naar reactie

Is dat een euro 3 gts 125 ie kan zijn bouwjaar 2014 maar eentje die te laat is ingeschreven,zou als volgt u bougie eens kuisen of veranderen voor te beginnen als de accu loskoppelen niet geholpen heeft,kan ook zijn dat er oude benzine inzit vespa lang niet gestart...nieuwe 98 tanke

Link naar reactie

Ik heb het gevoel dat het opgelost is. Wat heb ik gedaan: 98 getankt, nieuwe bougie ngk cr8eix, gasklephuis gekuist, batterij volledig opgeladen (stond op 12,05; beetje aan de lage kant) en de tips die Pilaf hier boven heeft beschreven. 

De gasrespons bij koude start is wel verbeterd. Morgen nog een korte testrit gepland... 

Merci voor de tips iig

  • Like 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...