Bowie Posted March 1 Share Posted March 1 Heb een Vespa sprint op de kop kunnen tikken,de carrosserie is in order alleen de motor heb ik in dozen bijgekregen,motor is ondertussen al samengebouwd maar heb een paar onderdelen waar ik niet van weet waar ze thuishoren ,zie foto’s ,kan iemand mij verder helpen Link to comment
nero Posted March 1 Share Posted March 1 Foto 1: duwplaat die voor de koppeling komt., zonder kan e niet ontkoppelen. Foto 2: waarschijnlijk een circlip die de pistonpen op zijn plaats moet houden. Foto 3: de veer van die de gasklep naar achteren duwt als je geen gas geeft. Groetjes, nero. 2 Link to comment
Pilaf Posted March 2 Share Posted March 2 Alle 3 goed….en mag nero nu naar de volgende ronde? of krijgt hij direct z’n prijs. 2 Link to comment
Bowie Posted March 2 Author Share Posted March 2 Bedankt ga eens kijken ,die veer heb ik op alle manieren in da carburateur proberen krijgen mar werk niet,die circlips lijkt mij wat groot voor de piston ,geen andere voorstellen ,maar toch bedankt voor de respons Link to comment
Pilaf Posted March 2 Share Posted March 2 14 minuten geleden, Bowie zei: die veer heb ik op alle manieren in da carburateur proberen krijgen mar werk niet Deze foto is van een smallframe dus het ziet er bij jou iets anders uit maar dit is het idee… Moeilijk te zien op de foto welke maat deze circlip heeft maar zoals hierboven al gezegd, waarschijnlijk borg voor de zuigerpen of vliegwiel. Kan natuurlijk ook dat deze niet bij jouw sprint horen en dat het via het bakje diverse “ik gooi het maar in de doos” onderdelen bij jou op de werkbank zijn gekomen. 1 Link to comment
Niels_1977 Posted March 2 Share Posted March 2 Die veer op foto 3 lijkt me niet de juiste lengte voor een largeframe carburateur. https://www.sip-scootershop.com/en/product/spring-dell-orto-throttle-slide-si-24-26-e-g-h_59546100 Link to comment
Bowie Posted March 2 Author Share Posted March 2 Dat van die koppeling was er boek op,voor de rest heb ik nieuwe foto’s gemaakt met de afmetingen,da filter weet ik ook geen raad 9 uur geleden, Pilaf zei: Deze foto is van een smallframe dus het ziet er bij jou iets anders uit maar dit is het idee… Moeilijk te zien op de foto welke maat deze circlip heeft maar zoals hierboven al gezegd, waarschijnlijk borg voor de zuigerpen of vliegwiel. Kan natuurlijk ook dat deze niet bij jouw sprint horen en dat het via het bakje diverse “ik gooi het maar in de doos” onderdelen bij jou op de werkbank zijn gekomen. Ja bij mijdat een andere carburateur met een ronde schuif Link to comment
Adrian Posted March 3 Share Posted March 3 23 uur geleden, woutervespa zei: circlips van het vliegwiel ? correct Link to comment
Vespa mario Posted March 3 Share Posted March 3 Ik weet het niet . Misschien de veer die achter het stuurslot zit ; Tis maar een gok hoor Link to comment
Bowie Posted March 3 Author Share Posted March 3 Op 2/3/2022 om 12:39, woutervespa zei: circlips van het vliegwiel ? Inderdaad past als bus bedankt Link to comment
nero Posted March 3 Share Posted March 3 Op 2/3/2022 om 08:45, Pilaf zei: Alle 3 goed….en mag nero nu naar de volgende ronde? of krijgt hij direct z’n prijs. 1 op 3, 't kan verkeren... Groetjes, nero. 1 Link to comment
Bowie Posted March 4 Author Share Posted March 4 2 op 3 circlips en drukplaat koppeling 1 Link to comment
Recommended Posts