Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kan iemand een vorklink uit en in-éénpersen?


dave

Aanbevolen berichten

heeft iemand zelf een hydraulische pers en ervaring met het uiteenpersen van een PX-type vork?

https://www.sip-scootershop.com/en/product/tool-steering-column-rocker-bearing-gudgeon-assembly-disassembly_19120021

ik heb dat ooit laten doen in een metaalatelier waar ze een hydraulische pers hadden, maar het terug ineenzetten heb ik laten doen door een vespashop, was een heel gedoe en bij het ineenzetten waren de rubberen o-ringen vergeten

 

 

tool-steering-column-rocker-bearing-gudgeon-assembly-disassembly_19120021_2.jpg

Link naar reactie

Heb ik al gedaan.

Eerst met een schroevendraaier aan beide zijden de zwarte zekeringsclip verwijderen (gat in't midden boren indien nodig).

Als je een goede stevige bankschroefter beschikking hebt is een pers niet vereist.

Je hebt wel iemand nodig o mde vro kvast te houden want alleen is't nogal prutsen.

Dat gewoon een drift zoeken in de juiste diameter en een bus waar je de as kan in uitdrijven en dat gaat vrij vlot

Indien nodig kan je eventuele eerst wat voorspanning zetten met de bankschroef en daarna wat de buis aan't uiteinde van de vork wat opwarmen tot er bewiging komt in het geheel. en idd top tip, de rubbers niet vergeten...

.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...