Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gestart met restauratie van 150 gs


Cedec

Aanbevolen berichten

5 uur geleden, nero zei:

2.5 mm³ tussen massa en batterij, 1.5mm³ aan de + kan je behouden. 

Een druppellader is ok. 

Maar N!ce heeft zeker een punt. De batterij is een zwak punt bij de GS'n. Omdat de voeding van de verlichting en de ontsteking beiden over de batterij gaan kan dit problemen geven.  Bij de uiterste stand van de lichtschakelaar (rijden met verlichting zonder over de batterij te gaan) zou dit in theorie niet geen problemen mogen geven, maar in de praktijk is dit wel anders... 

Groetjes, nero. 

N!Ce & Nero, Ik heb lang getwijfeld of ik nu al zou overstappen op elektronische ontsteking maar ik geef de originele opzet een kans.

1 voordeel, stel dat ik miserie heb kan ik binnen enkele maanden opnieuw sleutelen :)

Net een Kill-switch schakelaartje gekocht ...

Link naar reactie
On 3/1/2022 at 3:10 PM, nero said:

Een vraagje: klopt het chasisnr met het motornr?  Volgens sommigen zou het nummer meestal afwijken (buiten de T en M).  Deze vraag omdat ik tot nu toe alleen maar vespa's heb aangekocht waar er geen verschil zit op het chasis- en motornummer. 

Groetjes, nero. 

Ik zou me eerder ongerust maken wanneer je een Vespa koopt met een chassisnummer dat identiek is aan het motornummer. Meestal betekent dit dat ermee "gefoeterd" is. Bij de eerste vijf nummers van een model kan het nog hetzelfde zijn, maar bij nummer 1000 zit er al sowieso (een klein) verschil op... 

Link naar reactie
Op 24/3/2022 om 07:36, Tommie zei:

Ik zou me eerder ongerust maken wanneer je een Vespa koopt met een chassisnummer dat identiek is aan het motornummer. Meestal betekent dit dat ermee "gefoeterd" is. Bij de eerste vijf nummers van een model kan het nog hetzelfde zijn, maar bij nummer 1000 zit er al sowieso (een klein) verschil op... 

Mijn motornummer is 491 hoger dan het chassisnummer.

  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 22/3/2022 om 17:17, Cedec zei:

N!Ce, ik heb deze koplampring over. Je mag deze hebben van mij, alles voor een goed doel! 

Hoe spreken we verder af? Ik ben binnenkort in het Antwerpse ... Kun je hier een Persoonlijk bericht versturen?

Beste Cedric, 

De koplamp ring past mijn GS ondertussen als gegoten!!!! Echt veel dank 🤩

Cheers

Nic

 

ring.jpg

  • Like 4
  • Wow 1
Link naar reactie

Hier alweer een paar stappen verder ... .

Ondertussen al een gewoonte van gemaakt om alles eerst 2 keer te bekijken, dan voorlopig te monteren, nog eens bekijken en dan op naar het volgende om dan te beseffen dat eerder geplaatste beter net iets beter kon. 

Schermafbeelding 2022-04-11 om 11.55.20.png

Schermafbeelding 2022-04-11 om 11.55.09.png

  • Like 2
Link naar reactie
1 uur geleden, nero zei:

Spijtig van her verkeerde achterlicht/ de afgestopte gaten achteraan. 

Groetjes, nero. 

inderdaad, waar is het originele achterlicht?

Link naar reactie

Door het bagagerek (die er nog moet op komen) kan ik enkel dit soort rechthoekig achterlicht gebruiken.  Net geen plaats genoeg voor het origineel model met een halfrond bovenste.

De witte vijsjes onder het achterlicht zijn al voor de nummerplaat.

De gaten onderaan zijn voor de valbeugels die er nog op moeten ...

 

Schermafbeelding 2022-04-11 om 19.28.12.png

aangepast door Cedec
  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 28/4/2022 om 11:28, Cedec zei:

Gestart met de revisie van de carburator en het motorgedeelte ...

Schermafbeelding 2022-04-28 om 11.26.59.png

Schermafbeelding 2022-04-28 om 11.26.43.png

de carbu van de GS is een redelijk drama, dus weet ook dat je bij SIP een CP23 geprepareerd door Stoffi kan vinden ;o)

  • Bedankt 1
Link naar reactie
19 uur geleden, N!Ce zei:

de carbu van de GS is een redelijk drama, dus weet ook dat je bij SIP een CP23 geprepareerd door Stoffi kan vinden ;o)

en een Bollag/Wossner overmaat piston is ook een goed plan ;o)

  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Ondertussen is alles gemonteerd en komen hier en daar de probleempjes boven.

Oa. met de onderstaander zal ik moeten herbeginnen. 

Vanaf nu stap voor stap alles testen qua bekabeling, elektro, leidingen, ...

Eind deze maand wordt de motor en koppeling nog eens nagezien door een vakman.

Hopelijk kan ze dan, na meer dan 30 jaar weggedoken in een schuurtje, de baan op voor haar eerste testrit. 

Schermafbeelding 2022-06-09 om 15.16.11.png

Schermafbeelding 2022-06-09 om 15.16.00.png

  • Like 4
  • Wow 2
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Na iets meer dan 10 maanden sleutelen voor het eerst een testrit van enkele km. Het voelde schitterend! Nu nog heel wat kleine details goed krijgen en de 65 jaar jonge dame kan na meer dan 30 jaar weer de baan op.

46F72339-2C81-43F7-9082-D9FD1E2FC8DB.jpeg

  • Like 10
  • Wow 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...