Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuw p150x


G.O.A.T.

Aanbevolen berichten

Na lang met allerlei brommers en 125ers gereden te hebben ( sinds 1994 ) en altijd de goesting te hebben gehad eens wat te reizen op zoiets na rijp beraad een Vespa gekocht.

Een oude ketel van 1979, motorisch volledig gereviseerd door een pro en voorzien van complete Pollini 177 kit ( cilinder, carb, uitlaat, ... ) en electronische ontsteking. De rest zijn nog wel wat klusjes aan. Vering, banden en wat kleinigheden. Niet helemaal zeker waarom iemand een nieuwe Michelin op het reservewiel steekt en vooraan een verharde Swallow van het jaar 0. Te voet naar mijn tuinhuis op de natte betontegels tegen 5km/u eindigde al bijna tegen de korst bij een bescheiden remtest.

Soit, lang verhaal kort ... Ik kan sleutelen maar zal hier en daar nog wel een vraag hebben.

Misschien herkent iemand hem ?

IMG_20220129_150025.jpg

aangepast door G.O.A.T.
  • Like 1
Link naar reactie

Mja. Ik heb op vanalles en nog wat gereden maar die paar 100 meter die ik gereden heb hebben me al snel doen besluiten dat de Vespa een klasse apart is en ik beter eerst in de polder op de rustige baantjes tussen de velden een dagske aan Vespa-gewenning ga doen voor ik me in het drukke verkeer begeef.

 

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Weeral een eind verder, volgende week mijn voorlopig rijbewijs afhalen. Maanden tijd gehad om weer (teveel) geld uit te geven. Enerzijds is er altijd wel wat te vervangen en anderzijds ... al die mooie dingen in de winkel.

BGM tubeless velgen, YSS schokdempers, BGM fastflow benzinekraantje, balhoofdlagers, wiellagers, remmen rondom inclusief trommels, kabels allerlei, rubber hier en daar, nieuw achterlicht ipv bejaard GS achterlicht dat niet echt past.

To do. Sip Road 2.0 vervangen door Polini box, schakelmechanisme is het beste wel af denk ik dus dat en misschien een shortshift ? En een batterij, gescheiden circuit als dat mogelijk is tenminste voor usb en van die dinges. En dan hopen dat de motor goed gereviseerd is door Giulio's barn ofzoiets maar of de koppeling en schakelkruis vernieuwd zijn heb ik het raden naar. Er staat alleen een Polinikit, pakkingen en rollementen op de factuur. Olie was net toch wat te zwart naar mijn goesting met een beetje ijzervijlsel sluier. Hopen dat dat van in te lopen is.

 

IMG_20220524_183740.jpg

IMG_20220522_162619.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...