Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kan sleutel niet inleren vespa gts 300


Johnramakers

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Elke nieuwe moderne Vespa wordt geleverd met een blauwe en bruine sleutel met chip. De chip in de sleutel is nodig om je Vespa te kunnen starten (elektronische beveiliging). Met een identiek geslepen sleutel zonder chip kan je de Vespa niet starten. De blauwe sleutel is voor dagelijks gebruik. De bruine sleutel is de master voor het programmeren van een nieuwe of bijkomende blauwe sleutel.

Een nieuwe blauwe sleutel moet eerst geslepen worden en daarna geprogrammeerd met de bruine sleutel. Die procedure vind je in handleiding van je Vespa. De unieke chip in de bruine sleutel komt overeen met de code in de ECU (Electronic Contol Unit) van je Vespa. Bewaar de bruine sleutel dus altijd op een veilige plek.

  • Like 1
Link naar reactie

Blinde / blanco sleutel GTS met chip voor start onderbreking, stuurslot en contactslot. eenvoudig bij sleutel maker laten slijpen.

coderen:

Bruine sleutel in contact ON rode led uit naar OFF,

Blauwe sleutel in contact ON rode led uit naar OFF, 

Bruine sleutel in contact ON rode led uit naar OFF.

tip: niet te langzaam. Nu kan je de blauwe sleutel gebruiken om te starten

  • Like 1
Link naar reactie

\Het lukt mij ook niet om de extra sleutel te coderen de startmotor reageert er niet op ik zal dus wel iets verkeerd doen te snel of te langzaam ca 10 pogingen gedaan. precies gedaan volgens het boekje. jammer maar helaas

De sleutel ook laten slijpen bij een sleutelboer en past ook niet lekker moet de sleutel dus wat bewegen om hem om te draaien anders dan met de originele sleutel sleutel extra glad gemaakt zodat alle slijp braampjes weg zijn. maar helpt niet. zal het wel eens aan een handiger iemand vragen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

als je de sleutel kan draaien, lijkt me dat mechanisch in orde (niet helemaal, omdat het niet soepel gaat).

Volgens mij moet de startonderbreking al omzeilt worden, wanneer je de master key (bruine) kort genoeg langs de andere sleutel houd.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Andy72 zei:

als je de sleutel kan draaien, lijkt me dat mechanisch in orde (niet helemaal, omdat het niet soepel gaat).

Volgens mij moet de startonderbreking al omzeilt worden, wanneer je de master key (bruine) kort genoeg langs de andere sleutel houd.

Volgens mij is de blauwe sleutel nog niet goed geprogrameerd omdat die happert bij het coderen van de Chip. Dit moet vlot en voldoende snel gebeuren volgens de handleiding

Link naar reactie
1 hour ago, ePit said:

Volgens mij is de blauwe sleutel nog niet goed geprogrameerd omdat die happert bij het coderen van de Chip. Dit moet vlot en voldoende snel gebeuren volgens de handleiding

kan inderdaad zijn, ik bedoel maar als je de andere sleutel er naast houd, gaat deze chip zijn werk doen en zal de vespa starten. Dan moet het inleerproces terug uitgevoerd worden. Of de chip in de nieuwe sleutel ontbreekt of werkt niet...

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...