Vespapk50 Geplaatst: 11 januari 2022 Delen Geplaatst: 11 januari 2022 Hallo allemaal, Een aantal jaar geleden heb ik mij een Vespa PK 50 XL Plurimatic (VA52T) als bouwpakket gekocht. Er zaten veel nieuwe onderdelen bij waaronder een nieuwe kabelboom. Nu heb ik de kabelboom bijna aangesloten, maar ik hou een aantal kabels over (zie foto). Ik heb het idee dat het de verkeerde kabelboom is. Helaas is de oude kabelboom niet aanwezig, dus ik kan hem niet vergelijken. Weten jullie misschien hoe het precies zit en waar ik een nieuwe kabelboom kan krijgen? Ik heb al op internet gezocht, maar er is er geen die voor type VA52T geschikt is. Hopelijk weten jullie meer Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 11 januari 2022 Delen Geplaatst: 11 januari 2022 (aangepast) Is het een versie met of zonder elektrische starter? Misschien maakt dat het verschil. Kabelboom 2dehands: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-scooters/m1774160805-vespa-pk-automaat-onderdelen Wederom nagaan met of zonder accu wel. 11 januari 2022 aangepast door Ed75 Link naar reactie
Vespapk50 Geplaatst: 11 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2022 Hallo Ed75, Bedankt voor je reactie en het schema. Dit is een versie zonder elektrische start en zonder accu. Is dit schema ook voor de plurimatic? Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 12 januari 2022 Delen Geplaatst: 12 januari 2022 (aangepast) Ik kan de kleuren van de niet gebruikte kabels niet goed zien op je foto, maar het zou best kunnen dan dat die kabels dienen voor specifiek elestart gerelateerde dingen. Kan je dat niet terugvinden op de schema's? Hierbij nog eens een foto van de technische documentatie van een VA52T (Plurimatic) voor hoe de kabelboom er zou moeten uitzien, ik vind op het web helaas geen nieuwe kabelbomen als ik op de Piaggio nummers zoek. Volgens de technische documentaties die ik bezit kan de kabelboom van een VA51 (Automatica) er dan toch weer anders uitzien, ik weet niet direct wat de verschillen kunnen zijn. Maar met de schema's moet het je, uiteindelijk, wel lukken hoop ik! Of ik wil wel eens foto's maken van mijn VA52T kabels als ik weet wat je nodig hebt. 12 januari 2022 aangepast door Ed75 Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 12 januari 2022 Delen Geplaatst: 12 januari 2022 (aangepast) ik dacht er net aan dat ik het originele boekje van mijn VA52T (zonder accu) nog in het handschoenkastje had, en jawel, daar staat het schema ook in, misschien heb je er wat aan. 12 januari 2022 aangepast door Ed75 Link naar reactie
Vespapk50 Geplaatst: 13 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2022 Hallo Ed75, Bedankt voor de schema's. Dat wordt flink puzzelen haha. De kleuren die ik over heb zijn rood-wit, blauw en 2 kabels die samengebundeld zijn roze en zwart-groen. Er zijn bepaalde kleuren die niet overeenkomen met het schema zoals de kabelkleuren van het rem- en achterlicht. De kleuren zijn bij mij zwart-geel, zwart en blauw. Ik heb geen idee voor welke model/type Vespa de kabelboom is. Link naar reactie
Vespapk50 Geplaatst: 13 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2022 En het lastige is, de Vespa heb ik als bouwpakket gekocht dus alles lag al uit elkaar. Link naar reactie
Vespapk50 Geplaatst: 21 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2022 Op 12/1/2022 om 10:35, Ed75 zei: Ik kan de kleuren van de niet gebruikte kabels niet goed zien op je foto, maar het zou best kunnen dan dat die kabels dienen voor specifiek elestart gerelateerde dingen. Kan je dat niet terugvinden op de schema's? Hierbij nog eens een foto van de technische documentatie van een VA52T (Plurimatic) voor hoe de kabelboom er zou moeten uitzien, ik vind op het web helaas geen nieuwe kabelbomen als ik op de Piaggio nummers zoek. Volgens de technische documentaties die ik bezit kan de kabelboom van een VA51 (Automatica) er dan toch weer anders uitzien, ik weet niet direct wat de verschillen kunnen zijn. Maar met de schema's moet het je, uiteindelijk, wel lukken hoop ik! Of ik wil wel eens foto's maken van mijn VA52T kabels als ik weet wat je nodig hebt. Als ik op het schema van de VA52T kijk zie ik dat er een massakabel loopt naar de knipperlichten achter, en bij het 'gewone' schema pakken de knipperlichten (achter) de massa van het frame. Volgens mij is dit het enige verschil. Dat zou betekenen dat een kabelboom zoals het normale schema moet passen. Zou je een foto willen maken van jouw VA52T van de draden van de knipperlichten achter? Link naar reactie
Lambert Rooijmans Geplaatst: 11 december 2023 Delen Geplaatst: 11 december 2023 kan men een ruilmotor van Piaggio 125 cc ( ongeval scooter; motor volledig compleet met achterwiel en cvt) waarbij GEEN ORIGINELE KABELBOOM werd meegeleverd toch gebruiken als rulmotor indien nodig ? Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 5 januari Delen Geplaatst: 5 januari Op 11/12/2023 om 15:07, Lambert Rooijmans zei: kan men een ruilmotor van Piaggio 125 cc ( ongeval scooter; motor volledig compleet met achterwiel en cvt) waarbij GEEN ORIGINELE KABELBOOM werd meegeleverd toch gebruiken als rulmotor indien nodig ? Als het een ander type scooter betreft niet. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen