Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kabelboom vespa pk 50 xl automatica zonder elektrische start va52t


Vespapk50

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een aantal jaar geleden heb ik mij een Vespa PK 50 XL Plurimatic (VA52T) als bouwpakket gekocht. Er zaten veel nieuwe onderdelen bij waaronder een nieuwe kabelboom. Nu heb ik de kabelboom bijna aangesloten, maar ik hou een aantal kabels over (zie foto). Ik heb het idee dat het de verkeerde kabelboom is. Helaas is de oude kabelboom niet aanwezig, dus ik kan hem niet vergelijken.

Weten jullie misschien hoe het precies zit en waar ik een nieuwe kabelboom kan krijgen? Ik heb al op internet gezocht, maar er is er geen die voor type VA52T geschikt is.

 

Hopelijk weten jullie meer

20220104_150409.jpg

Link naar reactie

Ik kan de kleuren van de niet gebruikte kabels niet goed zien op je foto, maar het zou best kunnen dan dat die kabels dienen voor specifiek elestart gerelateerde dingen. Kan je dat niet terugvinden op de schema's?

Hierbij nog eens een foto van de technische documentatie van een VA52T (Plurimatic) voor hoe de kabelboom er zou moeten uitzien, ik vind op het web helaas geen nieuwe kabelbomen als ik op de Piaggio nummers zoek.kabelboom_VA52T.jpg.b1d192b62b6f35a65e96287305a1a5ae.jpg

Volgens de technische documentaties die ik bezit kan de kabelboom van een VA51 (Automatica) er dan toch weer anders uitzien, ik weet niet direct wat de verschillen kunnen zijn. Maar met de schema's moet het je, uiteindelijk, wel lukken hoop ik! Of ik wil wel eens foto's maken van mijn VA52T kabels als ik weet wat je nodig hebt.

 

kabelboom_VA51T.thumb.jpg.2d12a413c1770849ddde50ef323189a7.jpg

aangepast door Ed75
Link naar reactie

ik dacht er net aan dat ik het originele boekje van mijn VA52T (zonder accu) nog in het handschoenkastje had, en jawel, daar staat het schema ook in, misschien heb je er wat aan. 

kabelboom_Ed_VA52T.thumb.jpg.0c3c61727092a8b3d607e559385ac96a.jpg

aangepast door Ed75
Link naar reactie

Hallo Ed75,  

Bedankt voor de schema's. Dat wordt flink puzzelen haha. De kleuren die ik over heb zijn rood-wit, blauw en 2 kabels die samengebundeld zijn roze en zwart-groen.

Er zijn bepaalde kleuren die niet overeenkomen met het schema zoals de kabelkleuren van het rem- en achterlicht. De kleuren zijn bij mij zwart-geel, zwart en blauw. Ik heb geen idee voor welke model/type Vespa de kabelboom is.

 

Link naar reactie
Op 12/1/2022 om 10:35, Ed75 zei:

Ik kan de kleuren van de niet gebruikte kabels niet goed zien op je foto, maar het zou best kunnen dan dat die kabels dienen voor specifiek elestart gerelateerde dingen. Kan je dat niet terugvinden op de schema's?

Hierbij nog eens een foto van de technische documentatie van een VA52T (Plurimatic) voor hoe de kabelboom er zou moeten uitzien, ik vind op het web helaas geen nieuwe kabelbomen als ik op de Piaggio nummers zoek.kabelboom_VA52T.jpg.b1d192b62b6f35a65e96287305a1a5ae.jpg

Volgens de technische documentaties die ik bezit kan de kabelboom van een VA51 (Automatica) er dan toch weer anders uitzien, ik weet niet direct wat de verschillen kunnen zijn. Maar met de schema's moet het je, uiteindelijk, wel lukken hoop ik! Of ik wil wel eens foto's maken van mijn VA52T kabels als ik weet wat je nodig hebt.

 

Als ik op het schema van de VA52T kijk zie ik dat er een massakabel loopt naar de knipperlichten achter, en bij het 'gewone' schema pakken de knipperlichten (achter) de massa van het frame. Volgens mij is dit het enige verschil. Dat zou betekenen dat een kabelboom zoals het normale schema moet passen.

Zou je een foto willen maken van jouw VA52T van de draden van de knipperlichten achter? 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 4 weken later...
Op 11/12/2023 om 15:07, Lambert Rooijmans zei:

kan men een ruilmotor van Piaggio 125 cc ( ongeval scooter; motor volledig compleet met achterwiel en cvt) waarbij GEEN ORIGINELE KABELBOOM werd meegeleverd toch gebruiken als rulmotor indien nodig ?

Als het een ander type scooter betreft niet.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...