Ga naar inhoud
Vespaforum.be

geen achterlicht noch voorlicht.


Fil-s-caferacers

Aanbevolen berichten

Eerst even voorstellen.  Ik ben Filip en nieuw op dit forum.  Ik bezit sedert vorig jaar 2 Vespa's pk 50 hp beiden van bouwjaar 91.  Nu heb ik bij eentje een technisch probleempje bij de verlichting.  Aangezien ik een vastloper heb gehad met een 102 cc met originele carb (door de vorige eigenaar niet gemeld bij aankoop) heb ik het motorblokje een volledige revisie gegeven.  Voor deze revisie werkte de verlichting wel, na de revisie werkt de verlichting niet meer.  Er werd een volledige nieuwe en originele stator geplaatst.  Wanneer ik alles uitmeet krijg ik overal stroom, dus ik veronderstel niet dat ik een kabelbreuk heb.  Bij het nakijken van de lampen zelf, zie ik geen probleem.  De achterste lamp heb ik al eens vervangen door een andere.  Zaterdag ben ik en mijn vrouw een ritje gaan doen met beide vespa's.  Bij vertrek brandde de verlichting en onderweg plots niets meer.  Tot nu krijg ik de verlichting niet meer werkend.  Heeft er iemand enig idee of tips?  Ben het zoeken efkes beu vandaar mijn vraag aan jullie techneuten.  Alvast dank.

Link naar reactie
22 minuten geleden, sidvespa zei:

Ik zou vooral eens naar de aarding kijken of deze goed is 

grtz sidvespa 

Waar kan ik die aarding vinden?  Zit die op de spanningsregelaar (zwarte stekker bij tekentje aarding)?  Kan de spanningsregelaar bij een kortsluiting defect gaan op het punt van de aarding?  De aarding van de motor is ok want de motor start.

6 minuten geleden, Adrian zei:

Kan echt vanalles zijn !

De multistekkers onder de neus eens goed samendrukken ? 

Ik weet het dat dit vanalles kan zijn maar vind het raar dat ik bij het uitmeten overal stroom krijg.  De multistekkers onder de neus heb ik al uit elkaar gehaald, contactspray gespoten en terug goed in mekaar gestoken, doch zonder resultaat.

Link naar reactie
1 uur terug, Fil-s-caferacers zei:

 

Ik weet het dat dit vanalles kan zijn maar vind het raar dat ik bij het uitmeten overal stroom krijg.  

Hoe heb je dit uitgemeten ? Meet eens tussen stroomdraad van uw lampje en een stuk bloot ijzer van uw frame , meet je daar spanning ? Dan tussen het punt dat aarding maakt aan uw lamp en zelfde punt op uw frame met een multimeter die op de piepstand staat ( weet niet hoe ik deze stand moet noemen ) nu moet je een piep krijgen 

grtz sidvespa 

Link naar reactie
Op 5/1/2022 om 20:44, Adrian zei:

Kan echt vanalles zijn !

De multistekkers onder de neus eens goed samendrukken ? 

Ik weet het dat dit vanalles kan zijn maar vind het raar dat ik bij het uitmeten overal stroom krijg.  De multistekkers onder de neus heb ik al uit elkaar gehaald, contactspray gespoten en terug goed in mekaar gestoken, doch zonder resultaat.

 

 

Ik heb het gevonden.  Heb me wel meerdere malen tegen mijn voorhoofd geklopt.  Al alles uitgemeten, gedemonteerd, weer gemonteerd, terug uitgemeten...  uiteindelijk was er een fichke los aan de bekabeling van de stator naar de kabelboom.

Ik heb het gevonden.  Heb me wel meerdere malen tegen mijn voorhoofd geklopt.  Al alles uitgemeten, gedemonteerd, weer gemonteerd, terug uitgemeten...  uiteindelijk was er een fichke los aan de bekabeling van de stator naar de kabelboom.

  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...