Ga naar inhoud
Vespaforum.be

een groot mysterie. tips worden gewaardeerd


Aanbevolen berichten

Hoi,
Vandaag geregistreerd op forum met veel leden en misschien heeft iemand de gouden tip.
Wat is  de kwestie. Samen met zoon een project gestart door een Vespa Sprint 4t te kopen. Was geen beauty maar starten en lopen.
Deze is helemaal gestript. Frame gespoten in een vette kleur en nieuwe goodies erop.  Plaatje om te zien. 

Nu is hij weer in elkaar gezet en heeft hij kuren 😞 
Motorisch zijn er geen aanpassingen gedaan. Enkel een nieuwe cilinder en zuiger en kleppen zijn gesteld.
Carburateur is schoongemaakt
Cdi is vervangen
Pick up sensor nagekeken
Nieuwe bougies

Nieuwe brand, vacuumslang en brandstofkraan.

Eerst wilde hij niet starten. Hebben er een andere cdi in gedaan en verdompt.. starten. Gister eerste rondje gedaan. Scooter start en eerste paar 100 meters geen problemen. Bij de kruising sloeg de motor af. Ging met moeite aan en bleef stationair net draaien. Wegrijden ging niet.. bij gas geven sloeg de motor af. Lopend naar huis en scooter wil in zijn geheel niet starten.

Analsye:
- compressie gemeten en meer dan goed
- vacuumslang zuigen= brandstof uit slang
- starten = brandstof uit slang
- bougies= helder blauwe lange vonk
- andere cdi = no luck
- andere carburateur = no luck

Ik ben een beetje het overzicht kwijt waar het aan kan liggen. Kabelboom is verwijderd en terug geplaatst ivm stralen en spuiten van frame. Maar heb geen idee of het daar aan zou kunnen liggen dat er iets verkeerds aangesloten zou zitten...  Scooter wilde nl. gister starten maar later nul komma nul. En er is een vonk.

Bij de gouden tip eeuwige roem van ons 🙂

Thxs!



 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vespa is opnieuw gespoten zeg je , bij de oude weet ik dat soms al eens het vacuüm gaatje in de benzine dop daardoor al eens dicht komt te zitten en zo de benzine niet meer vloeit door het vacuüm , probeer eens zonder benzine dop op de tank 

grtz sidvespa 

  • Like 1
Link naar reactie

Heb je na het plaatsen van de nieuwe cilinder ook het spruitstuk vervangen. Dit lees ik niet terug en is wel een aanrader want de gevulkaniseerde o-ring verhard met de tijd. Klinkt als valse lucht bij het spruitstuk.

De carburateur schoongemaakt als een ultrasoon?

Heb je het spruitstuk vervangen en nog steeds problen dan nogmaals de carburateur nalopen en dan vooral de slangaansluitingen. Ook de solenoid controleren op juiste montage en filtertje alsook de choke werking controleren. Het is een complex apparaat en een klein probleem kan je dag al verpesten.

 

  • Like 2
Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...