Ga naar inhoud
Vespaforum.be

even ventileren


SSimons160GS

Aanbevolen berichten

Vorige week mijn Vespa binnen gedaan voor zandstralen en primer. Hiervan had ik op voorhand een prijs afgesproken. (180 euro incl. BTW).

Voor de vork de wieldoppen en het zadel had ik geen offerte, dacht in een naïeve bui dat die prijs in verhouding met het chassis (aantal stukken en de opp.)  hetzelfde of iets minder zou zijn dan 180 euro.

Daar waar de stuurstang door het chassis gaat had ik de boven en onderkant afgedekt met kunststoffen kapjes met elkaar verbonden met een draadstang. Om te beletten dat ze de uiteinden mee zandstralen.

Na twee dagen kreeg ik een telefoontje. De firma had de draadstang gebruikt om het chassis in de over op te hangen zonder te beseffen dat die niet tegen de hitte kunnen. Ik wist ook niet dat die voor een primerlaag wordt gebakken.

Gevolg, het chassis is in de oven losgekomen van de ophanging en op zijn neus terecht gekomen. Met een ferme deuk in de claxonhoorn. De zaakvoerder stelde me daarvoor verantwoordelijk en vroeg me om dat eerst te herstellen en dan pas verder te in de primer te zetten.

Ik was in alle staten toen ik te horen kreeg dat het mijn schuld was. Stuurde hem een mail met de kosten voor het herstellen van de neus. Maar bleef volhouden dat ik de schuldige van het ongeval was. Toen ik de prijs gepresenteerd kreeg had ik ook het gevoel dat hij de herstelkosten had doorgerekend.

Het kost me zonder herstellingen nu 370 euro met een kapotte neus die ik zelf moet herstellen en een heel wrang gevoel. 😒

WhatsApp Image 2021-12-16 at 14.47.25.jpeg

WhatsApp Image 2021-12-16 at 14.44.49.jpeg

Link naar reactie
5 uur geleden, Sjoerdo zei:

de 180€ was een afgesproken prijs toch? Heb je iets op papier/email? 

Voor het chassis had ik een offerte van 180 euro. Voor de wieldoppen, het zadelframe en vork niet. Daar heeft hij flink voor doorgerekend.

Het gaat erom dat hij voor de schade niet wil opdraaien omdat het de schuld is van de klant. De compensatie die hij beweert te geven is gewoon doorgerekend, volgens mij.

Swat, hij krijgt van mij geen goede review.

Ik wil vooral meegeven dat je eerst goed moet afspreken over de prijs met duidelijke offerte en vragen naar het proces van de behandeling.

Als je iets hebt afgeplakt moet je zeker weten of het door een oven moet en zeker zelf geen ophangpunten voorzien want als het dan valt is het blijkbaar de schuld van de klant. Nou ja , ik heb nooit gezegd dat ze mijn draadstang moesten gebruiken als ophangpunt....🙄 Die diende om iets af te dekken....

Link naar reactie
20 hours ago, SSimons160GS said:

Voor het chassis had ik een offerte van 180 euro. Voor de wieldoppen, het zadelframe en vork niet. Daar heeft hij flink voor doorgerekend.

Het gaat erom dat hij voor de schade niet wil opdraaien omdat het de schuld is van de klant. De compensatie die hij beweert te geven is gewoon doorgerekend, volgens mij.

Swat, hij krijgt van mij geen goede review.

Ik wil vooral meegeven dat je eerst goed moet afspreken over de prijs met duidelijke offerte en vragen naar het proces van de behandeling.

Als je iets hebt afgeplakt moet je zeker weten of het door een oven moet en zeker zelf geen ophangpunten voorzien want als het dan valt is het blijkbaar de schuld van de klant. Nou ja , ik heb nooit gezegd dat ze mijn draadstang moesten gebruiken als ophangpunt...🙄 Die diende om iets af te dekken...

Die prijzen zijn vergeleken met NL erg laag overigens.

Balen vh ongeluk, even vloeken en verder.

Bij een restauratie heb je helaas altijd onvoorziene kosten, aan het eind vd restauratie ben je 9/10 keer

veel meer geld kwijt dan de intrinsieke waarde van je gerestaureerde Vespa uiteindelijk is.

 

Ik heb ooit laswerk laten doen aan 1 van mijn Vespa's door een bedrijf wat normaal gesproken Ferrari's en luxe auto's repareerde,

had er echt prutswerk van gemaakt (door geen ervaring met Vespa reparaties), maar mocht wel 450 euro dokken.

Vervolgens alles opnieuw laten doen door 1 vd bekende Nederlandse restaurateurs, 

dat ging gelukkig wel 100% perfect.

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...