Ga naar inhoud
Vespaforum.be

een paar honderd metervermogenverlies pk 50n


Nef

Aanbevolen berichten

Hey, Ben aan restauratie bezig van pk50, carburator uit mekaar gehaalt, gereinigd, en van nieuwe pakkingen voorzien. Start doet die goed, het duurt wel even voor dat ik kan vertrekken zonder de choke terug open te zetten anders valt die stil, maar als ik thuis vertrek…een paar honderd meter vals plat geraakt die er niet omhoog in derde versnelling, dan moet ik naar tweede terug schakelen, denk niet dat dit normaal is. Trouwens, met vals plat bedoel ik letterlijk vals plat, he, he , dus zeker geen steile helling of zo. Als ik stil sta en gas los, duurt het even voordat die op stationair draait. Iemand een idee? Grtz

Link naar reactie

Dan kan je misschien het beste even de cilinder kop er af halen en kijken of er schade is aan de binnenkant van de cilinder zit.
Als je hem er helemaal af haalt kan je ook goed de zuiger en zuigerveren nakijken, denk aan ringgap meten, kijken voor zwarte aanslag onder de zuigerveren en krassen.

Met een compressie tester is het helemaal makkelijk dan hoef je niks uit elkaar te halen, als je dan weinig compressie meet weet je al waar het probleem ligt, het kan namelijk dat het blokje een keer in warm gelopen of gwn op is en dan kan je afstellen wat je wilt maar power heb je dan nooit.

Toen mijn PK'tje nog helemaal standaard was liep die met een Dellorto 16.10 carburateur heel vlot naar de 46km/u, dus kalm aan naar de 35-40km/u hoort niet echt denk ik.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Da’s veel te weinig hoor. Zou 1:9 morgen zijn. Mogelijk is één van de pistonringen versleten of gebroken. Misschien toch es een motorrevisietje overwegen?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo, ik heb de cilinderkop samen met cilinder gedemonteerd om de zuigerringen te vervangen, die ondertussen besteld zijn, hier mijn vraag, er was geen pakking tussen cilinderkop en cilinder, blijkbaar normaal, moet er bij het monteren toch een pakking tussen of gewoon terug monteren… misschien de oppervlaktes zachtjes opschuren? Grtz.

Link naar reactie

Nope, geen joint-de-culasse noodzakelijk. De boel wat proper maken, ontvetten en ontkolen kan nooit kwaad.

Link naar reactie
2 uur geleden, Davon zei:

k zou persoonlijk wel een pakking proberen stel de compressie is nog steeds te laag.

Met een pakking ga je de compressie zeker niet verhogen, indien er tussen kop en cilinder verlies is, de kop vlakken op een glasplaat met rodeerpasta. 

  • Like 1
Link naar reactie

Hallo, ik ben de nieuwe zuigerveren aant monteren, maar passen niet, vallen niet in de groef, nochtans de juiste maat 38,4 x 2mm, net zoals de vorige, die ik hun beurt heb proberen te passen en die passen ook al niet meer….raar, of doe ik iets verkeerd. Tips welkom, grtz

Link naar reactie

Het lijkt me vreemd dat de oude niet meer passen als ze er wel op gezeten hebben, als ze de goede diameter hebben en je ze buiten af (dus als het ware de achterkant van de zuigerveer) wel in de gleuf krijgt moet het passen.
Met een kitje weet je wel zeker dat het past dus dat is wel veel makkelijker als het echt niet wil. 

Ik neem aan dat je wel weet hoe je ze moet monteren, zo niet zou ik aanraden een filmpje op te zoeken want dan zie je het beter dan ik uit kan leggen.

Link naar reactie

Dit lijkt mij heel bizar, je groef is 2 tienden groter dan je veer en die zou er niet in passen? 

Link naar reactie

Sommige zuigerveren zijn trapeziumvormig van doorsnede en dan passen ze idd niet omgekeerd.

Maar als je de originele zuigerveren er ook niet meer inkrijgt ligt 't volgens mij toch aan de manier van monteren.

Link naar reactie

Dacht ik ook, iets moet ik verkeerd doen, maar denk het niet, zo moeilijk is deze operatie ook weer niet. Heb een kitje besteld bij SIP. Misschien iets te maken met het uitzetten of krimpen van materialen… wie weet. Zie foto’s, dieper krijg ik de veren niet😡.

6A5A1793-4076-4D61-8592-B16646C02BE1.jpeg

E6689571-CF87-4BF9-B1AF-AA59640F01F1.jpeg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...