Cliffson Geplaatst: 2 december 2021 Delen Geplaatst: 2 december 2021 (aangepast) Kan er iemand een uitleg geven over wat juist het verschil is tussen de twee uitlaatstukken? Wat is juist die verdikking bij de E goedgekeurde en welke functie heeft dit? Een katalysator is het niet want op foto twee zie je die erbij liggen. Zijn er Vespa rijders die hier rekening mee houden bij de aankoop voor een 2021 model? 2 december 2021 aangepast door Cliffson Link naar reactie
janvda Geplaatst: 3 december 2021 Delen Geplaatst: 3 december 2021 Als de fabrikant erbij zet dat het een collector is met katalysator, dan denk ik dat je er mag van uitgaan dat het een collector is met katalysator Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 3 december 2021 Delen Geplaatst: 3 december 2021 't zal wel ergens met die katalysator te maken hebben... wat je ook doet, de originele uitlaat zou ik nooit verkopen. Handig bij een latere keuring bij verkoop of een reisje naar het buitenland. Link naar reactie
Cliffson Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2021 13 minuten geleden, Wutsie75 zei: 't zal wel ergens met die katalysator te maken hebben... wat je ook doet, de originele uitlaat zou ik nooit verkopen. Handig bij een latere keuring bij verkoop of een reisje naar het buitenland. Verkopen doe ik de originele uitlaat zeker niet. We zullen wel zien wat het in de praktijk zegt. Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 3 december 2021 Delen Geplaatst: 3 december 2021 die met katalysator is EU gehomologeerd... dus street legal. De onderste niet... Bij eventuele keuring en in het buitenland, zal je met de gehomologeerde geen problemen hebben, mits je niks veranderd hebt. De onderste daarentegen is in principe enkel op circuit toegelaten omwille van milieunormen. Een katalysator kan niet goed met alle soorten benzine om... Link naar reactie
Cliffson Geplaatst: 4 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2021 Iemand ooit al in het buitenland problemen gekend? Wordt daar wel controle op gedaan ? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 15 december 2021 Delen Geplaatst: 15 december 2021 (aangepast) Zeer weinig maar het kan wel. Vorige maand nog een controle ontweken in de eifel in de buurt van de Nürburgring. Was met moto. Uitlaat was wel origineel maar de katalysater was vervangen door gewone Y. Maakt een beetje extra lawaai maar valt niet op. Geen schrik maar wilde het toch niet gaan zoeken. Zolang moto's of scooters geen te opvallend geluid maken laten ze je wel rijden. 't zijn vooral de 'racemachienes' dat ze er uit halen om te controleren. 15 december 2021 aangepast door Wutsie75 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen