Cliffson Posted December 2, 2021 Share Posted December 2, 2021 (edited) Kan er iemand een uitleg geven over wat juist het verschil is tussen de twee uitlaatstukken? Wat is juist die verdikking bij de E goedgekeurde en welke functie heeft dit? Een katalysator is het niet want op foto twee zie je die erbij liggen. Zijn er Vespa rijders die hier rekening mee houden bij de aankoop voor een 2021 model? Edited December 2, 2021 by Cliffson Quote Link to comment
janvda Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 Als de fabrikant erbij zet dat het een collector is met katalysator, dan denk ik dat je er mag van uitgaan dat het een collector is met katalysator Quote Link to comment
Wutsie75 Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 't zal wel ergens met die katalysator te maken hebben... wat je ook doet, de originele uitlaat zou ik nooit verkopen. Handig bij een latere keuring bij verkoop of een reisje naar het buitenland. Quote Link to comment
Cliffson Posted December 3, 2021 Author Share Posted December 3, 2021 13 minuten geleden, Wutsie75 zei: 't zal wel ergens met die katalysator te maken hebben... wat je ook doet, de originele uitlaat zou ik nooit verkopen. Handig bij een latere keuring bij verkoop of een reisje naar het buitenland. Verkopen doe ik de originele uitlaat zeker niet. We zullen wel zien wat het in de praktijk zegt. Quote Link to comment
Andy72 Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 die met katalysator is EU gehomologeerd... dus street legal. De onderste niet... Bij eventuele keuring en in het buitenland, zal je met de gehomologeerde geen problemen hebben, mits je niks veranderd hebt. De onderste daarentegen is in principe enkel op circuit toegelaten omwille van milieunormen. Een katalysator kan niet goed met alle soorten benzine om... Quote Link to comment
Cliffson Posted December 4, 2021 Author Share Posted December 4, 2021 Iemand ooit al in het buitenland problemen gekend? Wordt daar wel controle op gedaan ? Quote Link to comment
Wutsie75 Posted December 15, 2021 Share Posted December 15, 2021 (edited) Zeer weinig maar het kan wel. Vorige maand nog een controle ontweken in de eifel in de buurt van de Nürburgring. Was met moto. Uitlaat was wel origineel maar de katalysater was vervangen door gewone Y. Maakt een beetje extra lawaai maar valt niet op. Geen schrik maar wilde het toch niet gaan zoeken. Zolang moto's of scooters geen te opvallend geluid maken laten ze je wel rijden. 't zijn vooral de 'racemachienes' dat ze er uit halen om te controleren. Edited December 15, 2021 by Wutsie75 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.