Niels_1977 Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 Hier nog iets betaalbaarder. (maar wel meer verzendkosten) https://www.10pollici.com/it/homepage/vespa-classica/telaio/ammortizzatori/coppia-ammortizzatori-yss-vespa-px-corpo-nero-molla-nera-.1.1.53.gp.6107.uw?l=2 Link to comment
Bowyer Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 (edited) Op 1/12/2021 om 05:10, Vespaciao zei: als dat dan "zo zou zijn" ..dan denk ik niet dat je daar veel aan zou hebben... als je nog met "haken en ogen" aan elkaar hangt met alle miserie , pijn en revalidaties 😜 Het enige wat er dan door je gedachten zal flitsen zal zijn : had ik maar direct "geïnvesteerd in nieuwe kwaliteitsbanden" dan had ik nu hier niet gelegen 😂 Als ze dan wat leuker zij is dat toch mooi meegenomen. anders een lelijke kerel met een behaarde wrat op zijn neus Edited December 4, 2021 by Bowyer Link to comment
robato28 Posted December 5, 2021 Author Share Posted December 5, 2021 23 uur geleden, Niels_1977 zei: Hier nog iets betaalbaarder. (maar wel meer verzendkosten) https://www.10pollici.com/it/homepage/vespa-classica/telaio/ammortizzatori/coppia-ammortizzatori-yss-vespa-px-corpo-nero-molla-nera-.1.1.53.gp.6107.uw?l=2 Ik ga maar gewoon voor SIP, tzt. Eerst nu banden en nieuwe velgen erop zetten, net binnen 😋 Link to comment
pdvd Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Toch niet die goedkoopste velgen van SIP genomen hè? Das echte rommel! Die fout heb ik 1 x gemaakt, trekken krom en als je de moertjes los wil draaien gaat dat niet want dan draait het draadstaal mee terwijl je aan de andere kant geen grip hebt... Link to comment
robato28 Posted December 6, 2021 Author Share Posted December 6, 2021 3 uur geleden, pdvd zei: Toch niet die goedkoopste velgen van SIP genomen hè? Das echte rommel! Die fout heb ik 1 x gemaakt, trekken krom en als je de moertjes los wil draaien gaat dat niet want dan draait het draadstaal mee terwijl je aan de andere kant geen grip hebt... Velgjes via Scooter-Center van BGM. Ogen heel netjes. 1 Link to comment
pdvd Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Die zijn ook waar voor hun geld ja, heb ze zelf onder de Spaanse Primavera (van mijn vriendin) liggen. Link to comment
robato28 Posted December 6, 2021 Author Share Posted December 6, 2021 Moet ik de wielen na plaatsen bandjes eigenlijk laten uitbalanceren? Link to comment
pdvd Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Nee hoor, gewoon rustig een voor een kruislings aandraaien... Link to comment
robato28 Posted December 7, 2021 Author Share Posted December 7, 2021 De weg naar een leuk lopende PX is geplaveid met uitdagingen. Nu heb ik de Heidenau’s K58 op de velgjes gelegd, de bandjes opgepompt en nu krijg ik het reservewiel al niet meer op zijn plek omdat de band dikker is dan de Michelin S83 die erop lag. Doe ik iets verkeerd? Link to comment
robato28 Posted December 8, 2021 Author Share Posted December 8, 2021 Maakt niet uit, blijft niet passen. Nu ben ik ook ietwat bang dat het achterwiel er straks ook gaat aanlopen. Heb 1.9 bar in het reservewiel. Link to comment
pdvd Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 Lijkt me heel vreemd, als de velg eerst paste dan moet deze nu gewoon weer passen. Of je moet de tubeless velgen gekocht hebben daarvoor dien je de boel inderdaad aan te passen. Link to comment
pdvd Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 Voor de BGM tubeless velgen dien je de oude draadienden er af te halen en uit te boren en nieuwe bouten vast te lassen aan het framepje Vel;g kun je dan vastzetten met lange bouten (gamma) Link to comment
robato28 Posted December 8, 2021 Author Share Posted December 8, 2021 Nee, gewoon tweedelige velgen, maar de band lijkt breder dan de Michelin S83, de band komt ook echt tegen het frame aan. Misschien minder lucht in de reserveband, heb toch altijd een compressortje bij me. Link to comment
pdvd Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 Welke maat band heb je er op gelegd dan? Link to comment
pdvd Posted December 8, 2021 Share Posted December 8, 2021 Hoort gewoon goed te zijn... pics? Link to comment
robato28 Posted December 8, 2021 Author Share Posted December 8, 2021 Op de eerste foto zit de band tegen het frame, foto twee laat het punt zien waar de velg wel goed over de schroef valt en op foto drie zie je dat de velg amper over de schroef valt. Link to comment
robato28 Posted December 10, 2021 Author Share Posted December 10, 2021 Iemand een idee? Gewoon lucht uit de reserveband? Link to comment
Wilby Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 Er kan toch een moer op, wat is dan het probleem. 1 Link to comment
Niels_1977 Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 Waarschijnlijk idd lucht eruit, de originele banden waren niet zo breed als de band die je nu hebt gemonteerd. Link to comment
pdvd Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 gewoon eeen beetje wiebelen en aandraaien Link to comment
robato28 Posted December 10, 2021 Author Share Posted December 10, 2021 13 minuten geleden, pdvd zei: gewoon eeen beetje wiebelen en aandraaien Denk dat ik dat probeer in combinatie met lucht eruit, de band (met dezelfde officiële breedte als de S83) zit namelijk strak tegen het frame aan. Link to comment
robato28 Posted December 10, 2021 Author Share Posted December 10, 2021 En hij voegde de daad bij het woord en zie, het wiel zit er op. En toen ik de andere twee moeren eerst goed aandraaide kreeg ik de betreffende lastpak ook goed vast. Morgen de wieltjes eronder Link to comment
Recommended Posts