Jump to content
Vespaforum.be

oude bandjes

robato28

Recommended Posts

Op 1/12/2021 om 05:10, Vespaciao zei:

als dat dan "zo zou zijn" ..dan denk ik niet dat je daar veel aan zou hebben... als je nog met "haken en ogen" aan elkaar hangt met alle miserie , pijn en revalidaties 😜

Het enige wat er dan door je gedachten zal flitsen zal zijn : had ik maar direct "geïnvesteerd in nieuwe kwaliteitsbanden" dan had ik nu hier niet gelegen 😂

Als ze dan wat leuker zij is dat toch mooi meegenomen. anders een lelijke kerel met een behaarde wrat op zijn neus

Edited by Bowyer
23 uur geleden, Niels_1977 zei:

Ik ga maar gewoon voor SIP, tzt. Eerst nu banden en nieuwe velgen erop zetten, net binnen 😋

Toch niet die goedkoopste velgen van SIP genomen hè? Das echte rommel! Die fout heb ik 1 x gemaakt, trekken krom en als je de moertjes los wil draaien gaat dat niet want dan draait het draadstaal mee terwijl je aan de andere kant geen grip hebt... 

3 uur geleden, pdvd zei:

Toch niet die goedkoopste velgen van SIP genomen hè? Das echte rommel! Die fout heb ik 1 x gemaakt, trekken krom en als je de moertjes los wil draaien gaat dat niet want dan draait het draadstaal mee terwijl je aan de andere kant geen grip hebt... 

Velgjes via Scooter-Center van BGM. Ogen heel netjes. 

• Like 1

Die zijn ook waar voor hun geld ja, heb ze zelf onder de Spaanse Primavera (van mijn vriendin) liggen. 

De weg naar een leuk lopende PX is geplaveid met uitdagingen. Nu heb ik de Heidenau’s K58 op de velgjes gelegd, de bandjes opgepompt en nu krijg ik het reservewiel al niet meer op zijn plek omdat de band dikker is dan de Michelin S83 die erop lag. Doe ik iets verkeerd?

Lijkt me heel vreemd, als de velg eerst paste dan moet deze nu gewoon weer passen. Of je moet de tubeless velgen gekocht hebben daarvoor dien je de boel inderdaad aan te passen. 

Voor de BGM tubeless velgen dien je de oude draadienden er af te halen en uit te boren en nieuwe bouten vast te lassen aan het framepje

cCXL1Bo.jpg

Vel;g kun je dan vastzetten met lange bouten (gamma) 

pLn8tla.jpg

kkicwHs.jpg

Nee, gewoon tweedelige velgen, maar de band lijkt breder dan de Michelin S83, de band komt ook echt tegen het frame aan. 

Misschien minder lucht in de reserveband, heb toch altijd een compressortje bij me. 

13 minuten geleden, pdvd zei:

gewoon eeen beetje wiebelen en aandraaien

Denk dat ik dat probeer in combinatie met lucht eruit, de band (met dezelfde officiële breedte als de S83) zit namelijk strak tegen het frame aan.