Ga naar inhoud
Vespaforum.be

groeven in wegdek antwerpse ring - test traject


Fox30

Aanbevolen berichten

vrienden,
Zij die regelmatig de Antwerpse ring nemen zullen het inmiddels wel weten dat Wegen en verkeer een test traject heeft uitgevoerd met een gegroefd wegdek. Dit bevindt zich tussen Berchem en Borgerhout.
Concreet wordt de bestaande betonverharding met een machine, voorzien van een horizontale trommel met diamantschijven, ondiep (1mm) afgeslepen en worden er gelijktijdig fijne groeven van 4mm diep aangebracht in het wegdek

Meer details vind je op deze link:
https://wegenenverkeer.be/werken/groeve ... -rolgeluid

Met mijn BMW GS met grote wielen heb ik hiermee geen probleem, maar als ik er bij nat wegdek met de Vespa over rij, die kleinere wielen heeft, is dit nieuwe wegdek erg gevaarlijk en heb je een gevoel van spoorvorming en tegelijkertijd gladheid, want er blijft meer water staan.

Zijn er hier nog anderen die soortgelijke ervaringen hebben, zodat we eventueel feedback kunnen geven aan Wegen en Verkeer, vooraleer ze heel België op deze wijze uitvoeren?

Link naar reactie
  • dave prikte dit topic vast

ja , ik rij regelmatig met de vespa via de ring , nu ben ik verplicht om berchem afrit te nemen , en via de singel tot oprit Borgerhout te rijden , want het is voor kleine wielen levensgevaarlijk , , in het terug komen is er nu ook al zo een strook aan gebracht , ? kan men dan niet een strook (de rechtse ) vrij houden van ribbels 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...