Ga naar inhoud
Vespaforum.be

spanse vespa gt160 (09m)


trotta

Aanbevolen berichten

antwoord is : zo een spaans GT-blok is vrij uniek qua onderdelen.

Voor zover ik weet zijn er geen tuning-cylinders, krukassen te verkrijgen via de gebruikelijke webshops. Ontsteking is ook een soort Femsatronic, waar je niet makkelijk reservestukken voor vindt. Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen.

Mogelijk dat er in Spanje wel het een en ander te vinden is, maar het gaat een uitdaging worden.

Kortom, de huidige motor als basis gebruiken om hem te tuning is geen goed plan. Je kan dan best op zoek gaan naar een PX200-blokje (of 125).

 

  • Like 3
Link naar reactie

femsatronic kun je gewoon weghalen en ombouwen naar 12V als je weet wat de juiste krukasdikte is heb ik bij de pk75 primavera van mijn vriendin ook gedaan. 

  • Like 1
Link naar reactie

Spaanse 160 Femsatronic blokjes zijn qua onderdelenbeschikbaarheid nu prima te reviseren. In de Spaanse webshops vind je vandaag vrijwel alle noodzakelijke onderdelen; tot zelfs remake Femsa-statoren en CDI's. Anderzijds is de gemiddelde kost een stukje hoger dan Italiaanse parts. Kost/eindresultaatgewijs zou'k mijn centen ook eerder in een goed basis PX-blok steken.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...