Jump to content
Vespaforum.be

spanse vespa gt160 (09m)


trotta

Recommended Posts

antwoord is : zo een spaans GT-blok is vrij uniek qua onderdelen.

Voor zover ik weet zijn er geen tuning-cylinders, krukassen te verkrijgen via de gebruikelijke webshops. Ontsteking is ook een soort Femsatronic, waar je niet makkelijk reservestukken voor vindt. Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen.

Mogelijk dat er in Spanje wel het een en ander te vinden is, maar het gaat een uitdaging worden.

Kortom, de huidige motor als basis gebruiken om hem te tuning is geen goed plan. Je kan dan best op zoek gaan naar een PX200-blokje (of 125).

 

  • Like 3
Link to comment
54 minutes ago, josse said:

Cylinder/carbu is ook directaanzuiging, niet via carter zoals de meeste Vespa-modellen.

 

Past daar met veel goesting dan geen QUATTRINI M1XL op? Of is de slag anders?

Link to comment

femsatronic kun je gewoon weghalen en ombouwen naar 12V als je weet wat de juiste krukasdikte is heb ik bij de pk75 primavera van mijn vriendin ook gedaan. 

  • Like 1
Link to comment

Ik heb n blok femsatronic 200 reviesie gedaan en oderdeelen zijn piaggio behalve de lagers van krukas zijn niet het zelfde zijn.

Voor de 160 blok femsatronic dat begin niet aan ik ga voor n blok PX200.

Dank u allemaal.

Link to comment

Spaanse 160 Femsatronic blokjes zijn qua onderdelenbeschikbaarheid nu prima te reviseren. In de Spaanse webshops vind je vandaag vrijwel alle noodzakelijke onderdelen; tot zelfs remake Femsa-statoren en CDI's. Anderzijds is de gemiddelde kost een stukje hoger dan Italiaanse parts. Kost/eindresultaatgewijs zou'k mijn centen ook eerder in een goed basis PX-blok steken.

 

 

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By tite
      Spaanse vespa 200 ds zonder pinkers en rally stuur gezocht. Mag te restaureren zijn.
    • By wallie300
      Hi! Hulp gevraagd!
      Ik ben een 75 Primavera (1981) uit spanje aan het opknappen (of een poging doen tot) en toen kwam ik dit tegen! Hier houdt mijn kennis op. Het is een Femsa ontsteking met een Femsa weerstand en Femsa Bobine. Er komt een groene, witte, gele, zwarte en groene draad uit. 
      Er is vrij weinig te vinden over de 75 omdat ie alleen in spanje gemaakt is dus ook bij Sip zijn onderdelen niet makkelijk te vinden. Iemand wist mij te vertellen dat de 75 een soort verzameling is van allerlei onderdelen die ze overhadden. Nou heb ik wel ergens gelezen dat dit Femsa systeem niet het beste systeem ter wereld is en nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik wel moet hebben. 
      Is er iemand die mij kan vertellen wat een slimme set is? Ik heb het blokje ook nog niet getest omdat het totaal uit elkaar binnen is gekomen, maar ik heb weinig vertrouwen in de ontsteking... 
      Mijn dank is groot! 


    • By P.Leen
      Beste @AJ,
      Ik zag dat je een Motovespa hebt/ had... Ik heb een vraag. Ik heb een Motovespa uit 1965. Ik ben aan het worstelen met de ontsteking. De contactpunten gaan niet open. Weet jij misschien of er nog een soort ring over de uitgaande as bij het vliegwiel geplaatst moet worden? Volgens mij zou dit een ovale ring moeten zijn, die de contactpunten open laat gaan.Dus eerst die ring en dan het vliegwiel. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo. Ik weet niet of er zo'n ring moet zitten, hoe deze heet en of ik die nog ergens los kan krijgen?
      Mvg Peter Leenhouwers
    • By BjornDJ
      Vespagisten,   Heeft er iemand toevalig een Speedo  type “Veglia-Bressel” liggen op het schap liggen die hij niet meer gebruikt? Je zou er mij een groot plezier meedoen     
×
×
  • Create New...