Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa op slot tegen diefstal


janvw1300

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ik heb bij mijn px zo een stuk alu wat in de velg valt en daar gaat een beugel doorheen die om de band valt en de andere zijde steekt dan achter de naaf.

Hierdoor  is het onmogelijk om het wiel te draaien , dit is voor korte stops in een gebied waar voldoende volk loopt prima.

Bij langer stops of overnachtingen dan gaat er een hele dikke ketting om de treeplank en een boom oid.

Het oog aan de standaard is onzin die knip je er met een flinke vlechttang nog af.

Link naar reactie
1 uur geleden, nero zei:

Als je die vergeet los te maken als je vertrekt mag je bij de tandarts passeren in het beste geval. 

Groetjes, nero. 

Dat zal best wel (mee) vallen, net als bij dat blok wat ik heb kan je voorwiel gewoon niet draaien. In het ergste geval val je in stilstand om,of je moet bij elk vertrek een wheelie maken dan word landen lastig.

Link naar reactie

Ik heb ook zo iets maar dan met zo'n plastic veer koord eraan tot aan het stuur zodat je het niet vergeet ;) 

Echter als je hier op wilt gaan hakken en breken... 5 x M8 (sleutel 13) losdraaien en de velg er af pakken is sneller

  • Haha 1
Link naar reactie
Op 15/12/2021 om 14:08, pdvd zei:

Ik heb ook zo iets maar dan met zo'n plastic veer koord eraan tot aan het stuur zodat je het niet vergeet ;) 

Echter als je hier op wilt gaan hakken en breken... 5 x M8 (sleutel 13) losdraaien en de velg er af pakken is sneller

dan wens ik je succes de haak gaat over het wiel en achter de swingarm langs met het blok achter de grondplaat, knappe jongen als jij de velg loskrijgt

Op 15/12/2021 om 12:45, nero zei:

RVS vs stalen velg, wie zou er winnen?  :)

Groetjes, nero.

ligt een beetje aan de kwaliteit rvs, met A70 zou ik het niet gokken🤣

Link naar reactie
10 uur geleden, Bowyer zei:

dan wens ik je succes de haak gaat over het wiel en achter de swingarm langs met het blok achter de grondplaat, knappe jongen als jij de velg loskrijgt

Challenge accepted! Wanneer mag ik es komen proberen? 😃

  • Like 1
Link naar reactie

Een Vespa pak je met 2 zo op en gooi je in een bestelwagen. Dus alles wat niet aan een paal of een boom vasthangt, is al vrij zinloos. Ik heb zelf een Oxford Monster XL 2m. Die gaat over de treeplank. En toen ik nog geen garage had, thuis aan de Abus WBA100.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
On 12/20/2021 at 12:01 AM, Bowyer said:

stuur maar een pb tje in de kerstvakantie lukt dat vast wel

Als hij 't loskrijgt, mag hij de Vespa dan meenemen 'zonder' slot?

Anders wil ik best ook eens komen proberen, ik heb maar 3min nodig... de Dopsleutel 13 breng ik zelf mee

  • Like 2
Link naar reactie

Wat ik doe naast het gebruik van het stuurslot is een kettingslot door de opening die ontstaat als je de voetrem intrapt aan de onderkant va de treeplank. Ziet netjes uit en maakt geen schade of krassen aan je Vespa. Naar wens kun je dan je kostbare bezit vastmaken aan paal, boom, hekwerk of iets in die trant.

  • Like 1
Link naar reactie
Op 4/1/2022 om 11:52, Speedracer zei:

Als hij 't loskrijgt, mag hij de Vespa dan meenemen 'zonder' slot?

Anders wil ik best ook eens komen proberen, ik heb maar 3min nodig... de Dopsleutel 13 breng ik zelf mee

jullie zijn mij net ietsjes te overtuigd van dat het gaat lukken. ik ga het zelf eens proberen. Altijd gedacht dat het een prima slot was maar misschien valt het tegen.

  • Like 3
Link naar reactie
9 uur geleden, Bowyer zei:

jullie zijn mij net ietsjes te overtuigd van dat het gaat lukken. ik ga het zelf eens proberen. Altijd gedacht dat het een prima slot was maar misschien valt het tegen.

Meeste sloten helpen tegen het snelle werk. Met een betonschaar is zo'n abus slotje ook zo door. En ook al heb ik een goed slot zitten aan een vastgelast D oog aan mijn standaard, met een schaar is dat er ook zo af... en met de juiste sleutelset is de standaard los. 

Link naar reactie
13 hours ago, Bowyer said:

jullie zijn mij net ietsjes te overtuigd van dat het gaat lukken. ik ga het zelf eens proberen. Altijd gedacht dat het een prima slot was maar misschien valt het tegen.

Trek eens een foto van jouw concept, misschien kan er met een simpele aanpassing wel iets aan verbeterd worden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...