Spaniard Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Te koop ; performance setje polini 210 cilinder , ongeveer een 1000 km mee gereden , rodage niet nodig dus , en een sip road 2.0 beiden in perfecte staat , mag weg omdat ik terug naar standaard ben gegaan , dit alles mag weg voor 350 euries ,is ook apart te koop bieden mag vanaf 300 euro greetz Link to comment
EriX Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Niet tevreden van de extra 10cc? 😉 Link to comment
Spaniard Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 37 minuten geleden, EriX zei: Niet tevreden van de extra 10cc? 😉 Het is een leuke kit, presteerde eig goed plug en play, maar kheb maar een trommelrem vanvoor, ge moet ook nog gestopt geraken eh 1 Link to comment
pdvd Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 6 uur geleden, Spaniard zei: Het is een leuke kit, presteerde eig goed plug en play, maar kheb maar een trommelrem vanvoor, ge moet ook nog gestopt geraken eh Meeste remkracht met een Vespa is op de achterrem. De remkracht moet liggen waar het gewicht op leunt. Dat is bij een "normale" motorfiets op het voorwiel, bij een Vespa door de bouw op het achterwiel. Heel erg leuk dat men die schijfrem voor verzonnen heeft, maar heel hard remmen voor terwijl daar het gewicht niet ligt zorgt alleen maar voor een erg onstabiele situatie. 1 Link to comment
Speedracer Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 6 minutes ago, pdvd said: Meeste remkracht met een Vespa is op de achterrem. De remkracht moet liggen waar het gewicht op leunt. Dat is bij een "normale" motorfiets op het voorwiel, bij een Vespa door de bouw op het achterwiel. Heel erg leuk dat men die schijfrem voor verzonnen heeft, maar heel hard remmen voor terwijl daar het gewicht niet ligt zorgt alleen maar voor een erg onstabiele situatie. Waarschijnlijk daarom dat Piaggio vanaf 2000 op alle PX'en een schijfrem gemonteerd heeft... 1 1 Link to comment
Triumph Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 (edited) Jammer dat het niet op mijn Spaans 150 blokje past 😒 (van de Motovespa welteverstaan) Grts, J Edited October 20, 2021 by Triumph 1 Link to comment
pdvd Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 2 uur geleden, Speedracer zei: Waarschijnlijk daarom dat Piaggio vanaf 2000 op alle PX'en een schijfrem gemonteerd heeft... Ooit van Marketing gehoord. Meer spare parts, meer onderhoud... Link to comment
Frissenappel Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 12 minuten geleden, pdvd zei: Ooit van Marketing gehoord. Meer spare parts, meer onderhoud... Bullshit Link to comment
pdvd Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Goede marketing in dit geval want men gelooft het 🤣 Link to comment
Spaniard Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 Ge moogt mij welke tweewieler dan ook voor mn neus zetten , met trommelrem of schijf , ik zal altijd 70/30 remmen , en dan stop je in een rechte lijn , als je op eender welke tweewieler alleen of het meest vanachter remt , dan gaat je achterwiel (als het blokkeert ) ofwel naar rechts ofwel naar links , maar nooit rechtdoor . Link to comment
pdvd Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 (edited) 50 minuten geleden, Spaniard zei: Ge moogt mij welke tweewieler dan ook voor mn neus zetten , met trommelrem of schijf , ik zal altijd 70/30 remmen , en dan stop je in een rechte lijn , als je op eender welke tweewieler alleen of het meest vanachter remt , dan gaat je achterwiel (als het blokkeert ) ofwel naar rechts ofwel naar links , maar nooit rechtdoor . Ooit wel eens lekker aan het offroaden geweest? Dan leer je wel van die voorrem af te blijven. Goed stijl omlaag de boel laten rollen door alleen de achterrem te laten slepen, van de voorrem blijf je dan af. Daarnaast zet je met je voet automatisch veel meer kracht dan dat je met je hand kunt knijpen. Niet voor niets dat de achterremkabel heel veel zwaarder is uitgevoerd. Als je 70/30 remt met de Vespa zou je die dikke kabel dus voor moeten hebben! Edited October 20, 2021 by pdvd Link to comment
Spaniard Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 Tja , bergaf of bergop , dan veranderd nu eenmaal je zwaartepunt , dat is een feit . Link to comment
Frederik9111 Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 1 uur geleden, Spaniard zei: Ge moogt mij welke tweewieler dan ook voor mn neus zetten , met trommelrem of schijf , ik zal altijd 70/30 remmen , en dan stop je in een rechte lijn , als je op eender welke tweewieler alleen of het meest vanachter remt , dan gaat je achterwiel (als het blokkeert ) ofwel naar rechts ofwel naar links , maar nooit rechtdoor . Op Vespa 70 achter en 30 voor dan toch? 😲 1 Link to comment
Spaniard Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 Waarom hebben ze dan een schijfrem op die nieuwere px gezet ? voor de lol ? Link to comment
Frederik9111 Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Is ook nergens voor nodig. Link to comment
Speedracer Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 3 hours ago, pdvd said: Ooit wel eens lekker aan het offroaden geweest? Dan leer je wel van die voorrem af te blijven. Goed stijl omlaag de boel laten rollen door alleen de achterrem te laten slepen, van de voorrem blijf je dan af. Daarnaast zet je met je voet automatisch veel meer kracht dan dat je met je hand kunt knijpen. Niet voor niets dat de achterremkabel heel veel zwaarder is uitgevoerd. Als je 70/30 remt met de Vespa zou je die dikke kabel dus voor moeten hebben! De achterremkabel van in het begin dik geweest is omdat de voorrem altijd al op de ballen trok, zeker als 't nat ligt. Toen ze de schijfrem geïntroduceerd hebben was 't de moeite niet om aan de set up te wijzigen, dus bleven ze gewoon alle bestaande stukken gebruiken. Enkel op de laatstse PX'en met de zelfcentrerende remschoenen begin dat remsysteem op iets te trekken. Maar iedere PX die wat intensief gebruikt wordt verliest na verloop van tijd de mogelijkheid om de remkracht goed te doseren omwille van de interne wrijving van de kabel en de beperkte koppelarm van de remhendel. De grootste troef van de schijfrem is naast de remkracht immers de remdosering. Dat is ook de reden dat zowat iedere tweewieler (inclusief zowat elke nieuwe moderne scooter met dezelfde belachelijke gewichtsverdeling als de PX) vooraan een schijfrem heeft. Ook off road werkt een schijfrem vooraan goed zolang je in een rechte lijn naar beneden rijdt met off road banden. Ik zie op alle Trail/MX-motoren toch ook steeds een grotere schijfrem vooraan dan achteraan. Ook weer vooral ivm de dosering en de mogelijkheid om met je hand de gashendel te bedienen en met 1 of 2 vingers de voorrem. ik geef je natuurlijk gelijk, op een moderne moto met een veel efficiëntere gewichtsverdeling werkt dat natuurlijk nog veel beter, maar op een PX is dat zeker geen overbodige luxe. Zeker niet zodra je wat (in de mate van het mogelijke op een Vespa) sportiever gaat rijden. 1 Link to comment
pdvd Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Ik heb het in ieder geval nog nooit gemist en rij vele duizenden kilometers per jaar zwaar bepakt door de alpen en pyreneen... en die wrijvende kabel is gewoon een kwestie van onderhoud. Link to comment
EriX Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 ... hoe een topic in 'aangeboden' over een cilinder en een uitlaat ineens kan omslaan in een technische uitleg over (schijf)remmen... 😆😉 1 Link to comment
Frissenappel Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 14 uur geleden, pdvd zei: Ooit wel eens lekker aan het offroaden geweest? Dan leer je wel van die voorrem af te blijven. Goed stijl omlaag de boel laten rollen door alleen de achterrem te laten slepen, van de voorrem blijf je dan af. Opnieuw, incorrect. Link to comment
pdvd Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 2 uur geleden, Frissenappel zei: Opnieuw, incorrect. geen ervaring dus Link to comment
Frissenappel Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 9 uur geleden, pdvd zei: geen ervaring dus Rij hoe jij wil, maar zowel met mijn gs1200 als exc300 al behoorlijk wat kilometers van het padje gedaan. Bergaf wil je zo veel mogelijk gewicht op het achterwiel houden en je koppeling laten slippen terwijl je vooraan remt om tractie te houden. Vanaf je achterwiel blokkeert kan je je balans verliezen en beginnen schuiven. Je voorrem gebruik je gecontroleert en beheerst. Als je zoals een gek alles dichtslaat blijf je er inderdaad beter vanaf. Wat analoog loopt met de px disc. En btw; de remsetup van een px wordt in minstens 10 andere modellen van piaggio gebruikt waarvan de px ook niet de eerste was. Het hergebruiken van bestaande onderdelen in nieuwe ontwerpen is namelijk de sterkte (& onrechtstreeks ook het ontstaan) van het merk Piaggio. 2 Link to comment
Robopower73 Posted March 11, 2022 Share Posted March 11, 2022 Is dit nog beschikbaar? Link to comment
Spaniard Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 Verkocht , mag slotje op Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now