Ga naar inhoud
Vespaforum.be

p200e of px200e


robato28

Aanbevolen berichten

Beste Vespa-experts. Ik ga volgende week kijken bij een Vespa uit 1991 die als PX200E op Marktplaats staat maar bij ingeven van het kenteken bij de RDW staat hij als P200E geregistreerd, ook ui 1991 én een echte Nederlandse scooter. Kan dit?

Link naar reactie

Er zitten wel vaker verschillen in bij de P en de PX.

kijk deze maar: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1761462634-vespa-px.html?previousPage=lr

Heeft een PX frame maar staat als P in de RDW database…ook als Moto Guzzi 🤨.

Belangrijkste is dat de papieren kloppen en de frame nummers goed leesbaar zijn.

  • Like 1
Link naar reactie

Heb de Vespa gekocht! Een PX200E. Uit 1991. Blok is alleen uit 1986, dus de km stand van rond de 6800 zal niet kloppen 🙄

Beetje apart wel, een ouder blok, maar om de scooter daarom weer terug te doen….

Maar hij reed naar mijn idee goed, voor zover je dat kunt beoordelen bij de enorme wind en regen van vandaag. 
scooter oogt knetterhard, geen roest kunnen ontdekken. 

Iemand overigens enig idee hoe ik achter de kleur of kleurcode van de PX kom?

Link naar reactie

Nieuwe onderdelen op kleur gaat 'm niet worden. Origineel heb je max meyer lakkleuren. Wat ik meestal doe is een stuk opsturen naar nonpaints / crop en laat daar de kleur opmeten en bestel daar dan de bussen in 2K. 

Bewaar de code die op de bussen staat en je kunt gewoon altijd daar weer terecht om de juiste kleur te bestellen. 

 

Foto?

aangepast door pdvd
Link naar reactie

0415CED7-769C-4C45-9014-AFEF126D6772.jpeg

Lees overigens net de disclaimer bij de motorbloknummers op scooterhelp.com, dat het dus best kan dat het blok ook uit 1991 is omdat de jaartallen voor de blokken een “educated guess” zijn 😊

aangepast door robato28
Link naar reactie

Dat spuuglelijke scherm ging er overigens meteen af. Heb er gisteren met die storm bij Alkmaar mee proefgereden maar dat werkte gewoon als een zeil! Moest “alle zeilen bijzetten” 😄😜 om overeind te blijven. 
Weet niet of ik iemand, tegen een schappelijke vergoeding uiteraard, blij kan maken met het zeil? 

aangepast door robato28
Link naar reactie
27 minuten geleden, pdvd zei:

Nieuwe onderdelen op kleur gaat 'm niet worden. Origineel heb je max meyer lakkleuren. Wat ik meestal doe is een stuk opsturen naar nonpaints / crop en laat daar de kleur opmeten en bestel daar dan de bussen in 2K. 

Bewaar de code die op de bussen staat en je kunt gewoon altijd daar weer terecht om de juiste kleur te bestellen. 

 

Foto?

Nonpaints/crop? Daar ook een emailadres of website van?

Link naar reactie

Voetsteunen zijn voor de pasagier ja... en groot gelijk dat je het scherm er af hebt gehaald. Erg net exemplaar!

Het kunstof sierding op je voorspatbord zit overigens verkeerd om gemonteerd. 

Link naar reactie
Op 22/10/2021 om 00:35, pdvd zei:

Ik had er geen... Dus een chromen op gezet, bleek later dat dat pas vanaf de px was, mooi hoogglans zwart gespoten dus

Ik zag het ja, netjes gespoten ook, net als je hele scooter! En dat met spuitbusjes, heel netjes!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...